יושב ראש המחנה הציוני, אבי גבאי, תקף הבוקר (רביעי) את שר התחבורה ישראל כ"ץ על החלטתו להקפיא את פרויקט בניית גשר יהודית, עבור התחבורה הציבורית, זאת בעקבות התנגדות החרדים לעבודות בשבת. "המהירות שבה הוא נכנע לחרדים מראה שפשוט לא אכפת לו", הסביר גבאי בראיון ב-103FM, "כ"ץ מעדיף לדבר על חמאס והאיראנים ולא לפתור את בעיית הפקקים שנמצאת אחריותו. גם הבן שלי חיכה חודשים כדי לגשת לטסט". לדבריו, זו ממשלה שלא אכפת לה מהאזרחים שלה ולכן היא נכנעת לחרדים.
"לא הופתעתי מאמירתו של טראמפ על המחיר שישראל תשלם בתמורה לשלום", הוסיף, "הנקודה המרכזית היא שאנחנו מבינים שאת סוגיית היחסים עם הפלסטינים הממשלה הזו כבר לא תפתור. הבעיה כבר לא על שולחנה של הממשלה הנוכחית, היא פשוט לא רוצה לפתור את זה. ארצות הברית לא תעשה זאת עבורנו". הוא הסביר בשיחה עם ענת דוידוב ורוני בר-און כי "מי שמסתכל על הסכמי השלום שנעשו כאן מגלה שהם נשענו על מנהיגים שרצו לעשות זאת בשני הצדדים. לצערי הרב גם אם טראמפ יביא לשולחן המשא ומתן את אבו מאזן ואת נתניהו הוא לא יכול להכריח את כולם להגיד 'כן'. זה יהיה הסדר ללא משמעות בעיני".
הוא זעם: "לצערי, ראש הממשלה מחויב לדבר אחד וזה ההישרדות הפוליטית שלו". יושב ראש המחנה הציוני הסביר כי "תמיד טענו שלנתניהו אין קואליציה לייצר הסכם שלום, אך הוא יכול לייצר קואליציה של 80 מנדטים למען הסכם שלום". לטענתו, הוא לא רוצה בזה. "אני מאוד מאמין במשא מתן שמתבסס על יצירת אמון בין הצדדים, מאמין בלייצר אמון בין המנהיג הישראלי לפלסטיני ובין שני העמים. זה משא ומתן שיהיה לו תוקף ולכן טראמפ לא יצטרך לעשות את זה", אמר, "תפקידנו להמשיך לנסות לייצר אווירה טובה בינינו לבין הפלסטינים. המצב כיום, שבו אין כלום, גורם לנו לשלם את המחיר בעזה. אי אפשר לברוח מבעיות גדולות".

 

 
יושב ראש המחנה הציוני התייחס להסדרה בעזה והסביר כי "זו מכבסת מילים להסכם כניעה לחמאס אך אם אנחנו עומדים בצומת של מבצע צבאי מיותר נגד חמאס או הסכם עם חמאס אני בוחר בהסכם". לדבריו, הוא אינו סומך על נתניהו, בנט וליברמן שינהלו מבצע צבאי בעזה. "ראיתי מה הם עשו בצוק איתן ואת הפוליטיקה הפנימית ביניהם ואני לא סומך על השלישייה הזו. קבינט שמתיישב לדון בנושאים ביטחוניים ולא מסוגל לא לערב פוליטיקה אני לא סומך עליו שיצא למלחמה", הוסיף, "שלושתם רוצים להיתפס כימניים והם נלחמים על המשבצת הזו בסקרים, כתוצאה מכך הם לא מקבלים את ההחלטות המיטביות למדינת ישראל אלא את ההחלטות  הפוליטיות הכי טובות עבורם".
רוני בר-און: "שמעת את נתניהו ב-2009 אומר שיש למוטט את שלטון חמאס. שמעת את ליברמן הופך את שעון החול של הנייה וקובע 48 שעות לחייו ואתה טוען כעת שהם רוצים פתרון צבאי בעזה? זה לא מסתדר לי".

גבאי: "שמעתי את צחי הנגבי אומר ב-2009 שמה שאומרים באופוזיציה הוא חסר משמעות. נתניהו הוא פוליטיקאי על שמושל עשר שנים, שלטון של עשר שנים לא בוחנים באמירות אלא במעשים".