שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע היום (שישי) לקיבוץ כיסופים ונפגש עם ראשי רשויות בעוטף עזה והתייחס למאמצי ההסדרה מול ארגון חמאס. "קודם כל באתי להביע תודה והערכה לראשי הרשויות, לתושבי עוטף עזה, שבאמת מגלים גם חוסן לאומי, אחריות, בגרות והדבר שהוא אולי העיקרי זה כושר עמידה. לכן באמת מגיע לאנשים האלו שאפו על כך שהם פה יושבים, צומחים, יש צמיחה בכלכלה, באוכלוסייה, מעבדים את השדה, מייצרים וזה לפני הכל".



"אני מקפיד על הקשר הזה בין הצבא ומשרד הביטחון לבין התושבים פה בעוטף", הוסיף, "אני משתדל לפחות פעם בשבוע, עשרה ימים, לבקר ולהקשיב. לגבי כל סיפורי ההסדרה, אין לי שום קשר, אני לא מעורב בכל נושא ההסדרה, לא מאמין בהסדרה, ההסדרה היחידה היא המציאות בשטח. מה שראינו בימים האחרונים זה שחמאס שולט באופן מוחלט לגבי כל מה שקורה פה וכל הסיפורים על מחאה ספונטנית, הכל בשליטה המחולטת של חמאס. היה להם עניין, היה את חג הקורבן, עובדה שבימים האחרונים כל האלימות ירדה כמעט לאפס".



שר הביטחון אביגדור ליברמן בביקור בעוטף עזה. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון



"לכן אני מנסה לקבע את המשוואה הזאת, בין שקט ביטחוני לכלכלה", אמר ליברמן, "יש טרור אין כלכלה, אין טרור אז תהיה כלכלה. חייבת להיות זיקה ישירה וזה המסר החשוב שאנחנו מנסים להעביר לתושבי עזה, לעזתי הממוצע, שדואג למקום פרנסה וחושב איך להאכיל את משפחתו. לכן גם ביום שישי הזה, אם יהיה שקט, אז כל המעברים, מעבר כרם שלום, ישאר פתוח, לא יהיה שקט - אז המעבר ייסגר. בכרם שלום עברו בימים האחרונים מאות, אולי אלף משאיות ביום, כי היה שקט מוחלט. ולכן יש פה זיקה ומי שהולך להפר את השקט צריך להבין שהוא הולך לסגור גם את מעבר כרם שלום".



ליברמן התייחס גם לעימותים מול שר החינוך נפתלי בנט בנוגע לדרך הפעולה מול רצועת עזה ואמר כי "כל הסיפורים בתקשורת והדיבורים וההאשמות, אמי למדתי בזמנו מאריק שרון דבר אחד חשוב, כשאתה חזק והעוצמה בידיים שלך, תדבר ברוגע תדבר בשקט, וכשצריך לתת מכה תן את המכה הכי חזקה והכי כואבת. ואני מדבר על התקופה לפני חומת מגן. גם במקרה הזה קודם כל אנחנו רוצים להשיג שקט ביטחוני. אם נחליט שאין ברירה וצריך להוביל מהלך צבאי, נעשה את מה שצריך לעשות. אנחנו נקבע את העיתוי. ואנחנו נקבע את התנאים".



"זה ארגון טרור שהמטרה העיקרית שלו היא השמדת מדינת ישראל", המשיך ואמר שר הביטחון, "לכן אני לא חושב שיש לנו על מה לדבר עם חמאס. הדבר היחידי שאנחנו מדברים דרך המצרים ודרך האחרים וגם את זה הם מבינים, לא תהיה שום התקדמות ושום הסדרים חדשים מעבר למעברים ולמרחב הדיג עד לפתרון בסוגיית השבויים והנעדרים. קודם כל אנחנו צריכים להביא את חמאס להכרה, שאם הם רוצים להתקדם לאיזשהו מקום, הדבר הראשון זה שבויים ונעדרים.



אבל חמאס זה ארגון טרור, כל עוד הוא לא ויתר על הרעיון המרכזי שלו - השמדת מדינת ישראל, כל עוד הוא לא ויתר על ההתעצמות ועל ההתנהלות הבלתי סבירה בעליל, גם אותם תקציבים מעטים שהם משיגים הכל מושקע במנהרות וביצור רקטות. ואת כל הנושא של הטיפול במים ובחינוך ובבריאות הם משאירים לקהילה הבינלאומית ולאחרים. זה לא משהו שאנחנו נקבל, לכן אנחנו נעשה את כל מה שצריך, בהתאם לאינטרס ביטחוני ישראלי וזה שקט ביטחוני בעוטף עזה. כל השאר יחכה".