מותו של גיבור: הסנטור ג'ון סידני מקיין השלישי, הלך הלילה (ראשון) לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן. מעבר ל-30 שנות שירותו בסנאט, מטעם המפלגה הרפובליקנית, מקיין שימש כטייס קרב, שבוי מלחמה במהלך מלחמת וייטנאם ומועמד לנשיאות בשנת 2008, אז הפסיד לנשיא ברק אובמה מהמפלגה הדמוקרטית.

עם הידיעה על מותו, שיתפו פוליטיקאים ישראלים רבים בחוויותיהם עמו והשתתפו בצער המשפחה. ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בטוויטר כי קיבל בצער רב את הבשורה על מותו של מקיין, וציין כי הוא היה "פטריוט אמריקני גדול וידיד אמת של ישראל". לדבריו, "תמיד אוקיר בלבי את הידידות האיתנה שלו כלפי עם ישראל וכלפיי באופן אישי. תמיכתו העקבית בישראל נבעה מאמונתו בערכי הדמוקרטיה והחופש. מדינת ישראל מצדיעה לג'ון מקיין".
שרת המשפטים איילת שקד: "ג'ון מקיין היה אחד מידידיה הגדולים של ישראל. גיבור אמריקאי, שסירב להשתחרר משוביו במלחמת ויטנאם טרם שחרורם של לוחמים אחרים. אהב את ארצו בכל מאודו והכיר את אתגריה של מדינת ישראל. לאורך 36 שנות שירותו הציבורי בבית הנבחרים ובסנאט, ממשלות ישראל ידעו תמיד שיש להן שם חבר. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון אביגדור ליברמן צייץ כי מקיין היה "מגדולי ידידינו, גיבור אמריקני שלחם בויאטנם ואף נפל בשבי". לדברי ליברמן, "באחד המפגשים האחרונים שלנו בוושינגטון, הראה לי תמונה מתקופתו בשבי ואמר: "למרות הסבל הנורא מעולם לא פקפקתי במחויבות שלי לערכים של חופש וצדק”. מקיין ייחסר לכולנו, מאוד. יהי זכרו ברוך".
נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין, אמר כי "אנו חולקים היום כבוד אחרון לסנטור ג׳ון מקיין ונפרדים מאדם ומנהיג בעל ערכים איתנים, מגן ולוחם למען עמו וידיד אמת של מדינת ישראל. אנו שולחים את תנחומינו הכנים מלב דואב על לכתו למשפחתו ולעם האמריקאי כולו".

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני מסרה כי "סנטור ג’ון מקיין ירד מבמת חייו כגיבור. לוחם אמיץ ואדם אציל. גיבור מלחמה שהמשיך להאבק בחייו הציבוריים על עמדותיו בקול ברור וצלול עד יומו האחרון תוך כדי מאבק במחלה. אוהב ישראל האמין בצדקתה ותמך תמיד בביטחונה. ישראל חבה לו תודה גדולה. היתה לי הזכות לעבוד איתו אזכור את האדם הנדיר שהיה".
חבר הכנסת יהודה גליק, הצטרף גם הוא למנחמים ואמר ש"הביטוי קצין וג'נטלמן הומצא לאנשים כמוהו. מסתבר שזכה להעביר את תכונותיו גם לצאצאיו. יהי זכרו ברוך"

ראש ממשלת ישראל לשעבר, אהוד ברק, ספד למקיין ואף שיתף תמונה משותפת שלהם בטוויטר: "הלך לעולמו ג׳ון מקיין. גיבור אמריקאי. וככל שזה נדיר כיום, גם מנהיג פוליטי עם עקרונות. ידיד ענק של ישראל. בעיקר של בטחון ישראל - וחבר אישי יותר מ20 שנה. איש שהיה מרחק נגיעה מהבית הלבן ומעולם לא נפל ברוחו. לא בשבי בויאטנם ולא בשיאי הקריירה בוושינגטון או בסיוריו בעולם. יהי זכרו ברוך"
 
הלך לעולמו ג׳ון מקיין. גיבור אמריקאי. וככל שזה נדיר כיום, גם מנהיג פוליטי עם עקרונות. ידיד ענק של ישראל. בעיקר של בטחון ישראל - וחבר אישי יותר מ20 שנה. איש שהיה מרחק נגיעה מהבית הלבן ומעולם לא נפל ברוחו. לא בשבי בויאטנם ולא בשיאי הקריירה בוושינגטון או בסיוריו בעולם. יהי זכרו ברוך pic.twitter.com/gWrDfuKrm3
יולי אדלשטיין ספד לו באנגלית: "ג'ון מקיין היה גיבור אמריקאי, אדם יחיד במינו. אנו נזכור אותו תמיד כידיד אמת של ישראל. נוח על משכבך בשלום"
יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, צייץ בטוויטר: "סנטור ג׳ון מקיין ז׳ל. איש ענק שגדולתו החלה דווקא באחד מרגעי השפל של ארה׳ב. מלחמת ויאטנאם.  בעידן של פוליטיקת ריאליטי הוא נותר איש ציבור.  יהי זכרו ברוך".
גם יו"ר סיעת יש עתיד, יאיר לפיד, ספד למקיין ואמר כי הוא "מרכין ראש לזכרו של ג׳ון מקיין. פטריוט אמריקאי, ידיד ישראל אמיתי. חייל ישר בעולם של פוליטיקאים".
השר לביטחון פנים גלעד ארדן: "ישראל חשה צער עמוק בעקבות פטירתו של הסנאטור ג'ון מקיין, שהיה מגן גדול של חופש וחירות, וידיד אמת של ישראל והעם היהודי. הוא ייחסר מאוד. המחשבות שלנו עם משפחתו ועם העם האמריקאי".

חברת הכנסת מירב מיכאלי מהמחנה הציוני צייצה גם היא: "'אין דבר משחרר יותר מלהיאבק למען מטרה גדולה יותר מעצמך', אמר האיש שסירב להשתחרר מהשבי לפני שבויים אחרים. סנטור סנטור ג'ון מקיין מת הלילה. ידיד גדול של ישראל שכל חייו היה בעל עמוד שדרה ערכי עצמאי וגם בסופם היה אחד המעטים במפלגתו שעמדו מול דונלד טראמפ. איש נדיר ואמיץ".