"רצח רבין השתלם לימין המתנחלי", כך אמר יו"ר המשמרת הצעירה של מפלגת 'העבודה' תומר פינס בסרטון שפרסם באינטרנט. בראיון שקיים היום (ראשון) בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM, הוא לא חזר מדבריו והמשיך לטעון כי מפלגת "הבית היהודי" מובילה את ישראל לכיוון מדינת הלכה. "תנועת הימין המתנחלי, שהיא תנועה פוליטית ברורה עם דעות, סמלים ומנהיגים רוחניים", פתח פינס את דבריו.



סג"ל תהה: "טענת שאיילת שקד ונפתלי בנט רוצים שתהיה כאן מדינת הלכה בה לנשים לא יהיו זכויות. מתי נפתלי בנט ואיילת שקד דיברו על מדינת הלכה ללא זכויות לנשים? חזקת ההוכחה עליך". על כך ענה פינס כי הוא "לא צריך להביא ציטוטים ישירים כי אני רואה מה הם עושים בפועל, מחנכים נגד תורת האבולוציה והוציאו מספרי האזרחות את הקו הירוק. הלוואי והמפלגה הזו הייתה אומרת לעם ישראל את המטרות האמיתיות שלה. אני לא צריך להוכיח את דבריי. בנימין נתניהו לא מעוניין במדינת הלכה אך הוא נמשך על ידי אנשי הבית היהודי. גם בנט ושקד בעצמם לא בהכרח רוצים בזאת אך הם נגררים אחרי בצלאל סמוטריץ', מוטי יוגב, הרב דב ליאור ועוד".



"לא מבחינים בהתדרדרות כי היא הדרגתית"

סג"ל הופתע: "הרב דב ליאור לא קשור לבית היהודי הוא בכלל בעד מפלגתו של אלי ישי. אתה אפילו לא יודע את העובדות. תעשה שיעורי בית כדי לדעת מי בעד מי. אני לא יודע מאיפה הבאת את עמדות שלך לגבי דב ליאור והבית היהודי אך הוא תומך במפלגה אחרת". פינס הסביר: "כשחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי מבקש הפרדה גזעית, כשהוא לא מוכן לשכב בבית חולים מיטה ליד אזרח ישראלי-ערבי ולא מוכן שרופא ערבי יטפל בו - לאן כל זה לוקח אותנו? כשאדם משמין ועושה דיאטה מוצלחת ואתה פוגש אותו כל יום אתה לא שם לב לירידה במשקל. אם תפגוש אותו רק אחרי חמש שנים אתה תזהה מיד בהבדל. כשאתה חי במדינת ישראל יום אחרי יום אתה יכול שלא להרגיש לאן היא מתדרדרת. אם היית הולך לישון לפני עשר שנים ומתעורר היום היית מבחין בהבדל".

סג"ל תקף: "באותה מידה אני מזדעזע שחבר מפלגת 'העבודה' לא מוכן להשתתף בישיבה לציון הצהרת בלפור. אני מזדעזע מאדם שמכין סרטון עם טענות קשות מאוד כנגד ראשי הבית היהודי ללא יכולת להביא הוכחה וסימוכין לדבריו. כשאתה טוען שבנט ושקד השתלטו על מערכת המשפט ובתי הספר ואתה צריך להוכיח את זה. אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. יש שינוי לרעה מלפני עשר שנים? תאמר לי איפה? במעצרים של ילדות בנות 14 ללא משפט למשך שבועיים? באלימות המשטרתית? מה אתה מבלבל את המוח, מתי קיימת כאן פגיעה בדמוקרטיה?".

רועי עידן תהה לסיום: "טענת כאן שנבחרי הציבור של הימין המתנחלי לא באמת רוצים מדינת הלכה אבל מאחוריהם עומדים כוחות שמושכים אותם. מי הכוחות שעומדים מאחורי מפלגת 'העבודה' ומזינים אותה באידיאולוגיה? אולי ארגונים שממומנים על ממשלות זרות? הטיעון שלי הוא פשוט- אם מי שקובע אלו גופים שעומדים מאחורי המפלגות אז בימין אלו הרבנים ובשמאל זאת הקרן החדשה והאיחוד האירופי".