רשת הטוויטר כבר הפכה מזמן לכר פורה להתכתשויות וקרבות ציוצים בין פוליטיקאים ואנשי ציבור. לפעמים זה אפילו נהיה מכוער. ח"כ רויטל סוויד מהמחנה הציוני גינתה בטוויטר את הצעד של חברי הכנסת הערביים, שפנו לאו"ם כדי שיגנה את ישראל על חוק הלאום. הפעיל החברתי אלדד יניב הגיב לה היום (שני) בציוץ חריף בחזרה, בה לא חסך ביקורת מהולה בציניות.



"את בטוחה שאת אופוזיציה או שעם הצעה טובה - נניח שרת משפטים וכמובן חברה בוועדה למינוי דיינים כי שטח משוחרר לא יוחזר - תשבי בממשלתו אחרי הבחירות עם חוק הלאום? חוק שמחלל שוויון הוא לא ״מיותר״. זו ירייה בגב של הדמוקרטיה. זה לא הם שעושים שירות למושחת מבלפור. עם עמדה כזו - את עובדת אצלו", כתב יניב. 



אלא שסוויד לא נותרה חייבת למי שנחשב לאחר ממארגני ההפגנות נגד השחיתות השלטונית, ואף קרוב מאוד להיכנס כחבר כנסת מטעם המחנה הציוני, שמשורותיו פרש בעבר. "אתה לא חותמת הכשרות שלי. אם היית מנקה את המשקפיים לרגע מאדי השחצנות, הזחיחות והאלימות המילולית, אולי היית מצליח לראות שנלחמתי בחוק הלאום מהרגע הראשון, בזמן שאתה עוד לא החלטת מה צריך לצייץ ונגד מי", צייצה. 



קרב הציוצים לא הסתיים, ויניב צייץ: "אם את חושבת ש״נלחמת״, ככה לא נראית מלחמה. ככה נראית הסדרה. תלחמי נגד חוק הלאום כמו על מארי פיזם. ככה נראית רויטל לוחמת. באמונה יוקדת. נגד הרוח. כי הלכת עם הלב. ידעת שתשלמי מחיר עצום. זה לא הרתיע אותך. היום הפחד שלא תבחרי, או שלא תגיעי גבוה, משתק. את לא עומדת בחותמת הכשרות של עצמך".

סוויד השיבה בחריפות בציוץ בו הסירה את הכפפות, וכינתה את יניב דמגוג ופופוליסט: "אה, אתה גם פסיכולוג חוץ מהכל? שום דבר לא משתק אותי, בטח לא ההערות הבזויות שלך, מתחת לחגורה עאלק. ובוא נאמר בנימוס ובאיפוק, שאתה האדם האחרון שאני אקבל ממנו שיעורים על פופוליזם ודמגוגיה. או אולי בעצם הראשון".