הפרשן לענייני ערבים של ערוץ 10, צבי יחזקאלי, סיפר היום (רביעי) כי מקורות פלסטיניים המקורבים ליושב ראש הרשות אבו מאזן מדווחים כי מצבו הבריאותי של יו"ר הרשות ממשיך להתדרדר, וכי בסביבתו מדווחים שיו"ר הרשות מתקשה למלא את תפקידו כיום. על פי הדיווח, אבו מאזן סובל מבעיות זיכרון, ואף מחוסר התמצאות בסביבתו.



על פי המקורות שבסביבתו של אבו מאזן, פעמים רבות הוא מתקשה לזהות אנשים המקורבים אליו כבר עשרות שנים, או שוכח את שמותיהם, ומגיע למשרדו רק למשך שעתיים ביום. בנוסף לכך, הוצמד לאבו מאזן רופא צמוד שמלווה אותו בכל עת. יחזקאלי העריך כי ההתדרדרות במצבו של אבו מאזן צפויה להחמיר את מאבק השלטון הסמוי, שבו רבים מבכירי הרשות רואים את עצמם כיורש הראוי לאבו מאזן. בשנה האחרונה יו"ר הרשות התאשפז בבתי חולים מספר פעמים בשל בעיות בריאותיות.



בין שמות היורשים ליו"ר הרשות אפשריים עלו בעבר שמותיהם של בכירים בהווה ובעבר ברשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון שלה, בהם סגנו של אבו מאזן, מחמוד אל אלעאלול, וראש שירותי המודיעין הפלסטיני מאג'ד פארג'. גם שמו של יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטיני, ג'בריל רג'וב נשמע פעמים רבות כמי שרואה בעצמו כיורשו של אבו מאזן. יורש אפשרי נוסף הוא מרוואן ברגותי הכלוא בישראל, וגם ארגון החמאס מחכה ללכתו של יו"ר הרשות בתקווה להשתלט על יהודה ושומרון כפי שעשה ברצועת עזה.