הקואליציה צפויה לקדם הצעת חוק חדשה אותה יוזם חבר הכנסת מהליכוד יואב קיש, לפיה מבקר המדינה יוכל להעניק חסינות גם לשוטרים, סוהרים וחיילים, כך לפי דיווח שפורסם הערב (רביעי) בחדשות עשר. ההצעה באה בעקבות סירובו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להעניק חסינות לתנ"צ גיא ניר למרות בקשותיו.

מנדלבליט הבהיר לפני שבועיים כי ניר, ראש חטיבת המודיעין ביחידת לה"ב 433, המושהה לשנתיים, לא יקבל חסינות באופן אוטומטי, זאת עד אשר יקבל לשמוע את ההקלטות שביצע ניר בהם לדבריו יש כדי להפליל קצינים בכירים במשטרה לרבות מפכ"ל המשטרה ורנ"צ רוני אלשיך, וניצב בדימוס מני יצחקי. 
ח"כ קיש ציין כי מבקר המדינה שפירא תומך בהצעת החוק: "אני חושב שמאוד חשוב שנוכל לראות את כל החומרים שיש בידי גיא ניר ואם צריך לתת לו על זה הגנה מנהלתית, אני חושב שבניגוד ליועץ המשפטי לממשלה, שכך צריך לעשות. שוחחתי עם מבקר המדינה על כך. בעניין הזה הוא חושב כמוני ותומך ביוזמה שלי ואני בטוח שכשנחזור למליאה בתחילת אוקטובר נקדם את זה בקצב מהיר".
כזכור, טען ניר כי ברשותו הקלטות מחומרים דיגיטליים שיש בהם כדי לחשוף התנהלות עגומה של צמרת המשטרה בניהול פרשות חקירה ובניסיון לכפות חקירות גם במקרים שבהם לא התבסס חשד לביצוע עבירות פליליות. בשיחות שקיים היועמ"ש עם פרקליטו של ניר ביקש ממנו מנדלבליט לשלוח אליו את החומרים שהם טוענים שנמצאים ברשותם, ובשלב זה לא תינתן כל תמורה לרבות חסינות, כל עוד לא יימצא כי בחומרים הנ"ל יש ראיות ממשיות לביסוס הניתן על ידי ניר. 

בשיחה הבהיר היועמ"ש כי קצין משטרה היודע על דבר העבירה אמור לנהוג כפי המצופה ממנו במקרים שכאלו, כלומר, להעביר את החומרים ללא תנאים וזאת עד לבירור מהימנותם.