עיתונאי מעריב, בן כספית, התייחס הבוקר (שישי), בתכניתו של ניסים משעלב-103FM, להודעת המשטרה על כך שרעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, ובנה יאיר חשודים בקבלת שוחד במסגרת פרשת בזק-וואלה (תיק 4,000), לדבריו, "מדובר ביחידה עם זרועות שונות ומשונות, מהחומרים של ניר חפץ עולה כי המשפחה עבדה כצוות". מלבד זאת, טען כספית כי "המשטרה קיבלה עוד הרבה מאוד לידים נגד בני הזוג נתניהו בזמן האחרון, אך החליטה לא לגעת יותר בכלום".



"לא הופתענו לשמוע על ההתפתחות בתיק 4,000", קבע איש התקשורת, שהסביר: "מי שמכיר את מה שהולך בתיק הזה, מבין שמדובר ביחידה עם זרועות שונות ומשונות. זו לא רק האישה, אלא גם הבן. בכל החומרים המגוונים שניר חפץ העביר למשטרה, רואים שהמשפחה עבדה כצוות. ולכן, היה ברור שמשהו יקרה. כלומר, זה לא יכול להיות שיחקרו רק אותו. ועכשיו מתברר, שזה המצב. אגב, מי שאומר שלא ניתן להגיש כתב אישום נגד שרה ויאיר משום שהם לא עובדי ציבור, לא מכיר את חוקי המשפט".



לטענתו, "לא עדכנו אותנו שהיה כאן שינוי משטר בהיעדרנו, והפכנו לכת שהפכה לסוג של משטר מלוכני בווריאציה מזרח-תיכונית. עוד לפני המלצות נגד אולמרט נתניהו שלח אותו הביתה. הוא ראש הראשות המבצעת וסמל שלטון, ותראה מה הוא עושה לכל הרשויות שאמורות להגן על כל זה. זה פשוט עצוב".



 


האם נתניהו חושב שכולם קשרו קשר להפיל אותו מהשלטון?
"לא, הוא בן אדם חכם וממולח. הוא יודע בדיוק שרוני אלשיך, המתנחל, הדתי, מהשב"כ, שהוא מינה, ואביחי מנדלבליט, שגם אותו הוא מינה, לא יכולים להיות חלק מאיזושהי קונספירציה. הוא יודע שלא. אבל הוא יודע שיש הרבה אנשים שיאמינו לו אם הוא יגיד את זה הרבה פעמים".

"נתניהו הוא הקאמבקיסט האולטימטיבי", הוסיף העיתונאי. "אני חושב שהוא יודע שמצבו לא טוב. חלק מעורכי הדין שלו ממליצים לו כבר זמן רב לחתום על עסקה ולברוח. יש לו עדיין זמן רב לחתום על עסקה ולברוח. אופציה נוספת היא שהוא ינצח את המערכת. הוא משתעשע ברעיון שמנדלבליט נותן לו את כל הזמן שבעולם. ובסוף, אם יוגשו נגדו כתבי אישום "דרדרל'ה", יהיו מספיק אנשים שיאמרו שלא צריך לשלוח על זה ראש ממשלה לכלא".

לדבריו, "יש הרבה פעמים שאתה רואה שגמלה ההחלטה בלבו של היועמ"ש, והרבה פעמים אחרי שאתה חושב שהוא חצה את הרוביקון, אתה מגלה שיש עוד רוביקון. זה מינוי שלא היה צריך להיעשות".

כספית הסביר כי "יש המון קשיים שמנדלבליט הערים על כל מיני פעולות חקירה שרצו לעשות. יש הרבה תיקים שהוא בכלל לא פתח ולא קידם. הוא נמצא בהתלבטות קיומית וסערת נפש, ויודע שאם הוא לא יגיש כתב אישום, סיכוייו להגיע לבית המשפט העליון אחר כך לא יהיו גבוהים, ולכן הוא מנסה לעשות את זה הכי בטוח שאפשר. המשטרה קיבלה עוד הרבה מאוד לידים נגד בני הזוג נתניהו בזמן האחרון, והם אמרו לעצמם שהם לא נוגעים יותר בכלום, כי אם הם יבקשו אישור זה יידחה עד 2027. זאת אומרת, הסחבת היא בלתי נתפסת ובלתי נסבלת".

נתניהו ירוץ לבחירות הבאות עם התיקים הכבדים האלה על גבו?
"כך עושה רושם".