ארצות הברית העבירה בימים האחרונים מסר לישראל, לפיו היא מבקשת ממנה שלא לתקוף את הכוחות האיראניים בעיראק, כך דווח הערב (שני) בכאן 11. המסר הועבר לירושלים על רקע מידע שהגיע ולא בעקבות הצבת הטילים האיראניים בעיראק בסוף השבוע. 



כזכור, ביום שישי דווח כי הטילים, המסוגלים לפגוע בתל אביב, הועברו בחודשים האחרונים לבגדאד, תוך מתן הוראות לייצור עצמי שלהם."ההיגיון מאחורי המהלך הוא שתהיה תוכנית גיבוי לאיראן במקרה שבו תותקף", הסביר אחד הבכירים האיראנים לסוכנות הידיעות רויטרס. הוא ציין כי "מספר הטילים לא גבוה, אך ייתכן שיגדל במידת הצורך". 

גורם מערבי הוסיף: "נראה שאיראן הופכת את עיראק לבסיס טילים קדמי שלה". מפקד בכיר במשמרות המהפכה הזהיר כי "יש לנו בסיסים במקומות רבים ועיראק היא אחד מהם. אם ארצות הברית תתקוף אותנו, אז החברים שלנו יתקפו את האינטרסים האמריקניים ואת בעלי הברית של ארה"ב באזור" 



מדובר בטילי זילזל, פתח-100 וזולפאקאר, אשר מגיעים לטווח של 200 עד 700 קילומטרים, ומסוגלים לפגוע בתל אביב ובריאד, בירת סעודיה, במקרה שבו הטילים יגיעו למערב עיראק. 



יש לציין כי לכוח קודס, זרוע החוץ של משמרות המהפכה האיראניות, יש שני בסיסים באזורים הללו. לדברי המקורות, מי שמפקח על תוכנית הטילים החדשה בעיראק הוא מפקד הכוח, קאסם סולימאני.


הדיווח בא על רקע דבריו של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, היום בוועידת המשפיעים של חברת החדשות, לפיהם ישראל לא מגבילה את עצמה בהתמודדות עם האיום האיראני. "טראמפ ופוטין נפגשו בהלסינקי ודיברו על האינטרסים של מדינת ישראל בסוריה. אנחנו עוקבים אחרי מה שנעשה שם, ולגבי האיומים השונים - אנחנו לא מגבילים עצמנו רק לשטח סוריה", אמר והבהיר: "אנחנו נתמודד עם כל איום איראני, ולא משנה מאיפה הוא בא. חופש הפעולה הישראלי מוחלט וכל איום יקבל מענה". 

לפני 27 שנים מנעה ארצות הברית מישראל לתקוף את עיראק בשל ירי טילי הסקאד לעבר ישראל במלחמת המפרץ הראשונה על מנת שלא לפגוע בקואליציה הבינלאומית נגד סדאם חוסיין. למרות ויכוחים פנימיים בתוך ממשלת ישראל, הוחלט בסופו של דבר להיענות לבקשה האמריקאית ולא להגיב למתקפה העיראקית.