במחנה הציוני יקיימו הערב (רביעי) אירוע הרמת כוסית לשנה החדשה על רקע התסיסה הגוברת במפלגת העבודה בעקבות כוונת יו"ר המפלגה אבי גבאי להבטיח שריונים למועמדים של מפלגת התנועה, והודעתו כי יפרסם רשימת מומלצים משלו לקראת הבחירות. כזכור גבאי הבטיח לשריין לחברי התנועה שישה מקומות ברשימת המחנה הציוני בנוסף לארבעה שריונים השמורים לו כיו"ר המפלגה. חברי כנסת מכהנים במפלגת העבודה חוששים כי לאור הסקרים שאינם מנבאים טובות למפלגה בבחירות הקרובות, הם יתקשו להביחר שוב.

על רקע זה מנסה בעת האחרונה ח"כ יוסי יונה להחתים בכירים במפלגה על עצומה הדורשת מאבי גבאי לבטל את השריונים או להביא אותם לאישור הועידה. אתמול הגיעה המתיחות הפנימית במפלגה לשיא בעימות מילולי שפרץ בין גבאי לבין ח"כ יוסי יונה במהלכו הטיח ח"כ יונה בגבאי: "אתה בריון". העימות בין השניים פרץ במהלך מסיבת יום הולדת לחברת הכנסת לאה פדידה שנערכה ביוקנעם. ראש עירית יוקנעם, סימון אלפסי, ניסה אמש לפשר בין גבאי ליונה והפגיש ביניהם במהלך האירוע, אולם לדברי נוכחים בחגיגת יום ההולדת, "במקום שיחת הבהרה יצא בלגאן אחד גדול".

"אתה בריון". יוסי יונה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
"אתה בריון". יוסי יונה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
לדברי גורמים במפלגה גבאי הבטיח לגורמים שונים כי שניים מהשריונים של התנועה יבואו מתוך מכסת ארבעת השריונים המותרים לו, כדי לצמצם את הפגיעה בשאר המועמדים, אולם ח"כ יונה אמר כי איבד את אמונו בהבטחות בעל פה ודרש שהנושא יובא באישור ממוסמך לועידת המפלגה. בשלב זה, לדברי נוכחים, התקשה גבאי להסתיר את כעסו ופתח בצעקות לעבר ח"כ יונה שהשיב: "אתה בריון". על כך ענה גבאי: "אני בריון? אם אתם הולכים ככה - אני אעשה דווקא ההיפך, אני אעשה מה שאני רוצה". מלשכתו של גבאי לא נמסרה תגובה אולם מקורביו של ח"כ יונה אישרו את הפרטים.

כזכור נערך בשבוע שעבר כנס פעילים של מפלגת העבודה שבו הביעו פעילים מחאה על התהליכים הפוקדים את המפלגה בהנהגת גבאי. יוזמי הכינוס, יגאל צחור ואלי רוקח, חילקו לבאים, ביניהם יו"ר הקק"ל דני עטר ויו"ר המשמרת הצעירה תומר פינס, הודעה בה נכתב כי "בחרנו את אבי גבאי להיות יו"ר המחנה הציוני. רוב חברי המפלגה בחרו בו. נתנו לו את הקרדיט להוביל אותנו להחליף את נתניהו. אם נביט לאמת בלבן של העיניים היעד הולך ומתרחק מאתנו".
בארוע הרמת הכוסית הערב ינאמו יו"ר המפלגה אבי גבאי, יו"ר התנועה וראשת האופוזיציה ציפי לבני וכן מיכל קסטן קדר, אלמנתו של סא״ל דולב קידר שנהרג בצוק איתן. הזמר פבלו רוזנברג יופיע במבחר משיריו.