המחאה של גמלאי כוחות הביטחון נשאה פרי: ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה היום (רביעי) את משרדי האוצר לביטחון פנים לנהל משא ומתן עם הגמלאים ולהביא את תוצאותיו לממשלה תוך 45 יום. ההנחיה של נתניהו מגיעה לאחר שהשר לביטחון פנים, גלעד ארדן אמר לו כי עד כה לא התנהל כל מו"מ בין הצדדים. הממשלה התכנסה היום על מנת להחריג את השוטרים ואנשי שב"ס מתוספת השכר שקיבלו גמלאי צה"ל ב-2006. 



גימלאי השוטרים חוסמים את הכניסה למשרד ראש הממשלה. צילום: יניר קוזין
אתמול עלתה הערכה כי ראש הממשלה הכריע בסוגיה לנוכח עמדת משרד האוצר, כי שכרם של השוטרים לא יושווה לשכרם של אנשי הצבא. ארדן ערער על ההחלטה הזאת, הוא שלח מכתב בו טען שהדבר מפלה בין השוטרים לבין קציני הצבא, לנוכח העובדה ששניהם משרתים לביטחון המדינה. בעקבות ערעורו והממשלה קיבלה את עמדתו. 
בציוץ שהעלה השר ארדן בטוויטר היום, הוא כתב: "אני שמח מאד שהממשלה קיבלה את עמדתי והחליטה שינוהל מו"מ ב-45 ימים הבאים בין המשרד לביטחון פנים, המשטרה ושב"ס לבין משרד האוצר. אסור לאפשר להפלות לרעה ולפגוע בשוטרים ובסוהרים שנמצאים בחזית המאבק בטרור".
הפגנת הגמלאים מחוץ למשרד ראש הממשלה. צילום: יניר קוזין

שר האוצר כחלון צייץ: "החלטתי עם ראש הממשלה והשר לביטחון פנים להיכנס למו"מ אינטנסיבי של 45 יום במטרה להביא לפתרון בעיית גמלאי המשטרה וכוחות הביטחון".


ההחלטה התקבלה לאחר שעשרות גמלאים הגיעו למשרד ראש ממשלה בירושלים וצרו על שעריו ומנעו כניסה ויציאה ממנו. בתחילה המשטרה נערכה במקום יחד עם כוחות מג"ב, אך בעקבות עימותים אלימים שפרצו במקום, שרי הממשלה התבקשו שלא להגיע לבניין.



במשרד ראש הממשלה גינו את הפריצה למשרד והודיעו כי תוגש תלונה רשמית למשטרת ישראל בעקבות מה שהם כינו "הפרת סדר. "קב"ט משרד ראש הממשלה אביעד פייגין הגיש תלונה רשמית למשטרת ישראל בעקבות הפרת סדר ופריצה לשטחי משרד רה"מ", נאמר בהודעה, "קב"ט משרד ראש הממשלה דורש מהמשטרה לחקור באופן מיידי את הנושא ולנקוט בכל האמצעים כדי להביא לדין את הפורצים למתקן ואת העוברים על החוק במסגרת ההפגנה. האירוע יתוחקר ויופקו הלקחים הנדרשים".



גורמי ביטחון שהיו במקום הוסיפו כי "מדובר באירוע חמור. שני השוטרים הבודדים שהיו במקום האירוע לא מנעו את פריצת המפגינים לשטח המשרד. המשטרה נקראה למקום (לתגבר את שני השוטרים) אך היא לא הגיעה בזמן סביר אלא התמהמה והגיעה לאחר כ-40 דקות וגם אז לא טיפלה בהפרת הסדר כפי הנדרש".

הפגנת גמלאי כוחות הביטחון. צילום: יניר קוזין
הפגנת גמלאי כוחות הביטחון. צילום: יניר קוזין



גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס לאירוע ואמר כי "אני מגנה כל אלימות ופריצה לכח למשרד רוה"מ זה דבר חמור. אבל מצד שני אני מקווה שההחלטה הצפוייה בעניין התנאים שלהם - ליטול מהם את התנאים - זה דבר שלא יעשה. ואני אשכנע שלא לקבל את העמדה"



גיל רוטר, גמלאי משטרה שהפגין במקום, צם בעבר 56 יום מול ביתו של שר האוצר משה כחלון. "לפני 12 שנה ניתנה תוספת לאנשי וגמלאי הקבע תוספת של 7.3% בשכר. הסתירו את התוספת מאנשי כוחות הביטחון", אמר רוטר. "כשגילינו את זה הגשנו עתירה לבית הדין האזורי לעבודה וזכינו. השר כחלון החליט לכבד את ההחלטה לצערנו הגיש ערעור לבית הדין הארצי לפני כחודש זכינו בערעור. עכשיו ממשלת ישראל החליטו להעביר החלטה ממשלה להחריג אותנו מצה"ל. לבטל את החוק. אנחנו דורשים לקבל את מה שמגיע לנו".



המפגינים קראו קריאות: "ביבי ביזיון" וצרו על שער הכניסה למשרד ראש הממשלה. שרי הממשלה הוכנסו למתחם דרך כניסות צדדיות. אחד המפגינים אמר: "פיקוד המשטרה איתנו. אנחנו נחריף את המאבק אבל לא נוביל למלחמת אחים". המוחים במקום חיפשו את מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, אותו כינו "האיש הכי רשע שיש".