סגן השר ירון מזוז התנגח הבוקר (חמישי), סביב נושא התרומות לנזקקים בתקופת החגים, עם העיתונאי יוסי מזרחי בראיון ברדיו צפון 104.5FM. בשיא העימות הטיח מזוז במראיין: "אתה איש קטן", זאת לאחר שנשאל מדוע הוא מציב את עמדות החלוקה בסמוך לשלטי בחירות הנושאות את שמו. 



אתה מחלק מזון מדי שנה באופן קבוע?
"זה החל בבית סבתא שלי, זכרונה לברכה, שהייתה גרה בחיפה. היה לה דוכן של פירות וירקות בשוק בעיר. בהמשך זה עבר לבית הוריי, ולאחר מכן אליי. אנחנו מחלקים קרוב ל-40 שנה, בראש השנה ובפסח, לאנשים מעוטי יכולת.. יש משפט שאומר: כל מי שמושיט יד - אתה נותן לו".



קיבלנו תלונות שחלק מהמזון היה מפוזר על הרצפה, בלי ארגזים וסדר. האם זה ראוי בעיניך?
"זו דרך ראויה. במקום שתפרגן ותאמר לי 'כל הכבוד', אתה מחפש מה לא בסדר. הדברים ירדו בצורה מסודרת ומכובדת, ואנשים בירכו את המהלך הזה".



זה לא פוגע בהגנת הסביבה?
"מדובר בחלוקה בצורה מסודרת מאוד, ככה אנחנו מחלקים עשרות שנים ונמשיך לחלק, ולא נקבל את חוות הדעת שלך או של מישהו אחר".



 


בשלב זה הצטרף לשיחה שמעון סבג, מנכ"ל ומייסד 'יד עזר לחבר'.

שמעון, למה הפסקת לחלק בצורה המונית?
"כשהתחלתי לחלק בשנת 2000, אנשים רבים לא ידעו מה סדר הגודל של העוני. היה חשוב להביא את זה לממונים ולממשלה. אין סיבה לחלק היום בצורה המונית, היום את ממדי העוני כל אדם יודע. כל הפרהסיה הזו נועדה בעבר בשביל שכולם ידעו מה ממדי העוני, אבל היום המדינה כבר יודעת מה המצב ואנחנו לא צריכים ליידע אותה. גם העבודה של סגן השר מבורכת".

מזוז, שמעת את המסר. לא צריך לשים את זה באמצע הרחוב.
"הנושא של העמותה של שמעון סבג שונה לחלוטין ממה שאנחנו עושים בקריית ביאליק. מדובר על פעמיים בשנה, בראש השנה ובפסח. עוד לפני שאנחנו מורידים את המזון מהמשאית, אנשים באים ולוקחים".

למה לשים את החלוקה מתחת לשלטים של המועמדות שלך למועצת העיר?
"אתה אדם קטן, שנוגע בנזקקים, שאסור לנגוע בהם. אם אתה רוצה להיות המראיין וזה שעונה את התשובות אז אני ארד מהקו. אם אתה שואל, תן לנו לענות. פעם בחמש שנים יש באזור את מטה הבחירות שנפתח שם, וזה לא קשור. שאר חברי הכנסת נוסעים בפגרה לחו"ל. אם היית אדם רציני באמת היית מסתכל על זה. שמעון סבג, שהעלית על הקו כדי להתנגח בי, יודע מה עשיתי בשביל העמותה שלו. אני מכיר את האדם הזה, למדתי איתו ביחד בבית ספר".

"למה אתה לא מסתכל עוד מטר קדימה, ששם הייתה עוד נקודת חלוקה ולא היה שום שלט?", תהה מזוז. "אני מזמין אותך באמת, אם אתה מכבד את עצמך, להרים לי טלפון ולבוא לראות בעצמך".