יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי התנגד הבוקר (שני), בתכניתה של אילה חסוןב-103FM, להצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להוריד את אחוז החסימה בחצי אחוז. "הורדת אחוז החסימה נובע משיקולים פוליטיים קטנוניים, ואני נגד זה", הצהיר גבאי. בהתייחס לפרשת הבכיר הישראלי שקשר קשר, לפי החשד, עם פול מנפורט, נגד מנהיגת האופוזיציה באוקראינה ב-2012, אמר: "לא הגיוני שנתניהו לא קם מיד אחר הפרסום וקרא לחקור את הנושא".



"אנחנו צריכים לבקש סליחה מהדור הצעיר שאנחנו לא מאפשרים לו לרכוש דירה", אמר גבאי בפתח דבריו, והסביר: "קורת גג זה דבר כל כך בסיסי. בשישי שעבר התפרסם מדד יוקר המחיה והתגלה שמדד מחירי הדירות עלה ב-0.3%. אם הייתי ראש הממשלה הייתי מקיים דיון ממשלתי בנושא כבר בראשון בבוקר כדי להבין איך דבר כזה קרה. במקום זה הממשלה התעסקה בהורדת אחוז החסימה בחצי אחוז. נוהגים לומר לי שצעירים לא מתעניינים בפוליטיקה. למה שיתעניינו אם במקום לטפל בהם מתעסקים בלהוריד את אחוז החסימה?".



לדבריו, "הורדת אחוז החסימה נובע משיקולים פוליטיים קטנוניים. אני נגד הפחתת אחוז החסימה, אנחנו זקוקים למפלגות גדולות במדינת ישראל ולא קטנות. עלינו להעלות את אחוז החסימה ולא להוריד אותו. איטליה הגיעה למצב בו יש המון מפלגות קטנות והקואליציה בנויה מהשמאל הקיצוני והימין הקיצוני. זו קואליציה הכי הזויה שיכולה להיות. במקום שהרוב המתון ישלוט הגענו למצב שהקיצונים שולטים. צריכים להעלות את אחוז החסימה כדי שבסופו של דבר רמת המשילות תלך ותתחזק ולא להפך".



 


אילה חסון טענה שנתניהו חושש שיקבל 40 מנדטים בבחירות, אך לא יהיה לו עם מי להרכיב קואליציה. אבי גבאי הסכים איתה: "יש בזה משהו. שואלים אותי כל פעם מחדש עם מי אני אשב בקואליציה. חשוב להבין שחלק מהמפלגות שאנחנו רואים היום לא יהיו אחרי הבחירות. לא כולם יעברו את אחוז החסימה".

בתוך כך, יו"ר המחנה הציוני סבר כי מבחינתו הצלחת יו"ר האופוזיציה, חברת הכנסת ציפי לבני, היא גם הצלחה שלו: "החלוקה בינינו מאפשרת לי לדבר עם האנשים בגובה העיניים. אינני חבר כנסת, ולכן בחרתי בציפי שמייצרת אנרגיות טובות במפלגה. אני מגיע מהעולם העסקי. בעולם העסקי אתה ממנה מישהו שאתה רוצה שיצליח, ובעולם הפוליטי אתה ממנה מישהו שאתה רוצה שייכשל. אני עושה הכל כדי שהיא תצליח. כל החלטה שאני מקבל נובעת מהבטחה שלי לחברי המפלגה לעשות הכל כדי לנצח בבחירות".

הוא הוסיף כי "מהיום שנבחרתי אני מכין את התשתית לבחירות כדי שברגע שיאמרו שיש בחירות אנחנו נהיה ערוכים לכך תוך שלושה חודשים. אין לי שליטה מתי זה יקרה, אך אני יכול להכין את עצמי לכך. אנחנו רוצים לייצר אלטרנטיבה לנתניהו, לעסוק ביוקר הדיור ולא בהפחתת אחוז החסימה. זה ההבדל".

בהמשך גבאי פירט את תוכנית הדיור של מפלגתו: "התוכנית שלנו בנויה משלושה רבדים שונים. יש אנשים שלא מסוגלים לקנות דירה גם אם נוריד את מחירי הדירות ב-40% והם זכאים לדיור ציבורי. יש את האנשים שלא יקנו דירה כי הם לא מעוניינים לבזבז את כל כספם על ארבע קירות ולכן צריך לאפשר שוק שכירות הוגן אך לצערי מחירי השכירויות גם כן עלו לאחרונה. הרובד השלישי הוא של מחירי הדירות, שהן יקרות בגלל מחיר השוק".

לסיום, התייחס לפרשת תיק מנפורט והבכיר הישראלי ששמו צוין בכתב האישום האמריקאי: "אני יודע רק את מה שהתפרסם עד כה בתקשורת. אדם שחתם על עסקת טיעון אמר שיש במערכת השלטונית בישראל אדם שהוא הפעיל למען האינטרסים שלו. בעיני לא יכול להיות שדקה אחרי הפרסום, ראש הממשלה, שאחראי על משרד החוץ, לא יקום ויקרא לחקור את הנושא. זו ממשלה שלא מתעסקת בדברים החשובים, אלא מתעסק בעצמה. מי שעשה זאת פעם אחת ימשיך לעשות זאת, ולכן חובתנו הביטחונית לדעת מי הוא ולטפל בנושא".