בקרוב יצוינו 45 שנים למלחמת יום הכיפורים. גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל, מי שהיה מפקד אוגדה 143 במהלך הקרבות, צלח את תעלת סואץ והביא לניצחון על המצרים, סיפר לאראל סג"לב-103FM על משמעות התאריך עבור משפחתו, ועל פועלו של אביו במלחמה. 



"יום כיפור בשבילנו הוא הזיכרון המשפחתי והנסיעה המשותפת לבית הקברות הזמני בבארי", סיפר שרון, שהוסיף כי "יום כיפור תמיד יוצר תחושה של איזה יום נורא. החבר הכי קרוב של אבי נהרג לידו בקרב והנהג שלו נפצע קשה, ושכב חודשים עד שהתאושש. אנשים כבר לא זוכרים את כמויות ההרוגים שהיו במלחמה הזו. אנשים נקברו בבתי קברות זמניים לפני שהועברו לבתי הקברות קרוב לבני משפחותיהם".



 


"לפני מלחמת ששת הימים קו הגבול היה קו הבלימה", המשיך שרון. "אבי לא הצליח להבין מדוע כשיש לנו 250 קילומטרים של מרחב בסיני, יש לקדש את קו הגבול. הוא היה המתנגד הבולט בנושא והוא צדק. לא היה בזה שום הגיון צבאי והוא באמת הבין את הדבר הזה. הוא הבין את תמונת הקרב מהר מאוד וידע לזהות גם מצבים מורכבים".

לדבריו, רה"מ לשעבר "נהג לומר שצה"ל היה צבא שרגיל לנצח ולא רגיל לחטוף. מלחמת סיני הייתה מלחמת חטיבות וששת הימים נוהלה על ידי אוגדות. בגלל תחושת ההישג שהייתה באוויר, אבי טען שחייבים שיהיו שתי אוגדות לפחות על מנת להכות את המצרים. אבי היה מאלו שחתרו לחציית התעלה שהביאה לניצחון במלחמה מהיום הראשון".