בזמן שמפקד חיל האוויר בדרכו למוסקבה על מנת להעביר את מלוא הפרטים הנחוצים בנוגע לתקיפה בלטקיה ביום שני האחרון, רוסיה הוציאה היום (חמישי) הודעה נוספת בעקבות הפלת המטוס בסוריה. משרד החוץ הרוסי מסר כי "מוסקבה רואה כחוסר אחריות את פעולת חיל האוויר הישראלי, שחשפה את מטוס האיליושין לסכנה והובילה למותם של 15 אנשי הצוות". 

"רוסיה תנקוט בכל האמצעים על מנת למנוע כל סכנה לחיי אדם ולביטחון של אנשי הצבא שנלחם נגד הטרור", נכתב בחשבון הטוויטר של השגרירות הרוסית בישראל.


המשלחת הישראלית, בראשות מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין תציג את תמונת המצב של האירוע על כלל היבטיה כולל המידע המקדים ועיקרי ממצאי תחקיר צה"ל אודות האירוע. כמו כן יציגו את המשך הניסיונות האיראניים להעברת אמצעי לחימה אסטרטגיים לחיזבאללה ולהתבססות בסוריה. אל מפקד חיל האוויר יצטרפו ראש חטיבת קשרי החוץ של צה"ל, תת-אלוף ארז מייזל וכן קצינים נוספים מאגף המודיעין, חיל האוויר ואגף המבצעים.
 
יציאת המשלחת באה בעקבות הפלת מטוס האיליושין הרוסי, על ידי מערך ההגנה של צבא סוריה, שאירעה במהלך התקיפה הישראלית בעיר הנמל לטקיה. בתחילה טענו הרוסים שישראל אחראית להפלת המטוס, אולם לאחר מכן התברר שהסורים עשו זאת. הנשיא פוטין ניקה את ישראל מאשמה ואמר כי מדובר בתוצאה של שרשרת טעויות.

בתוך כך, נשיא סוריה, בשאר אסד, שלח מכתב לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בו הביע את תנחומיו על מותם של 15 החיילים הרוסים באירוע הפלת המטוס הרוסי. אסד כתב במכתבו כי התרסקות המטוס הרוסי ליד בסיס חיל האוויר חמיימים היא "תוצאה של הבריונות הישראלית". לדבריו, "התאונה המצערת היא תוצאה של חוצפה ובריונות ישראלית ידועה והיא משתמשת באמצעים מלוכלכים כדי להשיג את מטרותיה השפלות ולמען ביצוע תוקפנותה באזורנו".