שרת התרבות והספורט, מירי רגב, ושר האוצר, משה כחלון, הודיעו היום (חמישי) כי יקדמו במשותף תיקון לחוק התרבות והאמנות שימנע תקציבים מגופים נתמכים החותרים, לפי הנטען, תחת ערכי המדינה וסמליה, בהתאם לסעיפים המופיעים בסעיף 3ב' לחוק יסודות התקציב ('חוקי הנכבה'). השרים הודיעו כי ההחלטה לקדם את החקיקה התקבלה "לאחר שהתברר כי הכלים שמעמיד חוק יסודות התקציב, אינם מאפשרים טיפול הולם ומידתי בתופעה וכי החוק הקיים כיום אינו יותר מאשר אות מתה חסרת משמעות ואשר אינה ניתנת לאכיפה".
הצעת החוק המשותפת מועלית כתזכיר ותובא לאישור ועדת השרים לחקיקה במהלך חודש אוקטובר. רגב וכחלון מסרו: "במדינת ישראל יש חופש אמנותי, אך אין את החופש לנצל את כספי הציבור כדי לפגוע בערכי המדינה וסמליה. מטרת החוק לתת כלים לגופים המוסמכים כדי למנוע פגיעה בערכי היסוד של המדינה. חופש הביטוי הינו ערך ראוי חשוב אך לדמוקרטיה יש את הזכות להגן על עצמה". 
 
"בישראל יש אומנים מהשורה הראשונה בעולם שמביאים כבוד למדינה וגאווה לכולנו, אך ישנה גם קבוצה קטנה וקיצונית שלא מחמיצה הזדמנות להסית נגד מדינת ישראל וצה"ל. זה לא ראוי ולא נכון שהמדינה תממן את הקבוצה הזאת", הוסיפו.

האופוזיציה: "מדובר על נאמנות לביבי ולרגב"

יו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה, יואל חסון, תקף את רגב ואמר: "מירי, בהצגה הזו היינו כבר. ‏שרת תרבות ההשתקה ‏מוסיפה עוד חוק ממוחזר לסלסלת החוקים האנטי דמוקרטיים של ממשלת ישראל. אין צורך בהדרן לממשלת נתניהו - צריכים ללכת לקלפיות בהקדם".

מיכל בירן (המחנה הציוני), אמרה: "רגב מנסה ליצור נורמה שלפיה מי שלא מתיישר עם הדעות של מרכז הליכוד - לא ראוי להיות חלק מהשיח התרבותי. מי שלא עונה אמן אוטומטי על כל פעולה של הממשלה, מי שמבקש לבקר, נזרק מחוץ למחנה. לא מדובר על נאמנות למדינה - מדובר על נאמנות לביבי ולרגב".