יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש אמש עם ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד אולמרט בפריז. לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא", אולמרט ציין במהלך הפגישה כי אין חלופה פרט לפתרון שתי המדינות לסכסוך הישראלי פלסטיני וכי אבו מאזן הוא האדם המתאים ביותר לקיום לתהליך השלום. "הוא האיש שיכול לעשות זאת ורוצה להשיג זאת, הוא נלחם בטרור כי זה חלק ממחויבותו להגיע לשלום. כולם צריכים להבין שאין תחליף לפתרון שתי המדינות ושהנשיא עבאס הוא היחיד שמסוגל לממש אותו", אמר אולמרט.

עוד הוסיף אולמרט כי המנהיג הפלסטיני מעולם לא דחה את התוכניות שהוצגו לו במהלך המשא ומתן בתקופת שלטונו. "הוא לא אמר 'לא' ולא אמר 'כן', אך אם הייתי נשאר בתפקידי זמן רב יותר היינו יכולים להגיע לפתרון".
לפני כן, נפגש אבו מאזן עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ואמר כי למרות הטענות כלפיהם מצד ישראל, הפלסטינים אינם מסרבים למשא ומתן. "ההתנגדות לשיחות השלום מגיעה מהצד הישראלי. אנחנו מוכנים למשא ומתן, חשאי או פומבי, בהובלת הקוורטט, מדינות מערביות או מדינות ערב", אמר אבו מאזן במהלך הפגישה עם מקרון.

אבו מאזן ומקרון. צילום: AFP



כזכור, לפני יומיים דווח בחברת החדשות כי הרמטכ"ל גדי איזנקוט הזהיר את הקבינט מפני אפשרות סבירה להתפרצות אלימה ביהודה ושומרון. על פי דברי הרמטכ"ל, הסבירות להתפרצות שכזאת היא סבירה, ועומדת על בין 60 ל-80 אחוז, והסיכוי הגבוה נובע ממצבו הקשה, לדברי הרמטכ"ל, של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, והרמטכ"ל אף הצביע על נאומו של יו"ר הרשות בעצרת הכללית של האו"ם בחודש ספטמבר הקרוב. עם זאת, על פי הדיווח השרים שנכחו בישיבה ביטלו את דבריו, ואמרו כי הם "נאמרו לפרוטוקול בלבד".
איזנקוט אמר כי הנאום שאבו מאזן צפוי לשאת בעצרת האו"ם בשבוע הבא עלול להיות קטליזטור לאותה ההתפרצות, כפי שבעבר נאום שנשא ב-2015 בעצרת הכללית הוביל לאינתיפאדת הסכינים. בין גורמים שדוחקים את אבו מאזן לפינה עליהם הצביע הרמטכ"ל אפשר היה למצוא את היחסים הרעועים של יו"ר הרשות עם הבית הלבן ומדינות ערב, החשש שלו ממסלול שיחות עוקף בנוגע לרצועת עזה מול חמאס, תהליך הפיוס התקוע עם חמאס, יחד עם מצבו הבריאותי הרעוע והתחושה שלו שהוא לא מקבל שום דבר בתמורה לתיאום הביטחוני שהוא מקיים עם ישראל.