יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מתכנן לקיים בשולי עצרת האו"ם בניו יורק כינוס של יותר מ-40 מדינות בולטות וארגונים בינלאומיים תחת הכותרת "להציל את פתרון שתי המדינות", כך דווח הערב (שני) בחדשות 10. על פי הדיווח, לכינוס הוזמנו כל המדינות הבולטות שעוסקות בתהליך השלום, בהן צרפת, בריטניה, סין, רוסיה, גרמניה ומדינות נוספות, אך ישראל וארצות הברית לא הוזמנו.



במסמך שהפיצה הרשות הפלסטינית לקראת הכינוס, צוינו שלוש מטרות שהוצבו למפגש, בהן התמודדות עם האיום על פתרון שתי המדינות, לדברי הפלסטינים, מהתרחבות ההתנחלויות, גיבוש צעדים להגנה על סוכנויות האו"ם שעוסקות בנושא הפלסטיני כמו סוכנות אונר"א שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביטל את הסיוע האמריקאי אליה, או מועצת זכויות האדם של האו"ם שארה"ב פרשה ממנה לאחרונה, והמטרה השלישית, על פי הפלסטינים, היא קידום מהלכים שיביאו להתנעת שיחות על בסיס עקרון שתי המדינות והחלטת האו"ם.



בישראל מנסים בשלב זה, על פי הדיווח, לסכל את קיום הכינוס או לפחות לחבל בו, ודיפלומטים ישראלים פנו בימים האחרונים למדינות ולארגונים שהוזמנו לאירוע, בבקשה שלא ישתתפו בו, או למצער יישלחו נציגות נמוכה ככל האפשר.