ועדת המעקב העליונה של האזרחים הערבים בישראל מרחיבה את המאמצים לגייס תמיכה בינלאומית נגד חוק הלאום גם לרוסיה. אתמול נועד יו"ר ועדת המעקב, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה, במוסקבה עם סגן שר החוץ הרוסי ושליחו של הנשיא פוטין למזרח התיכון מיכאל בוגדנוב וביקש ממנו כי רוסיה תפעיל את השפעתה ומעמדה הבינלאומי נגד חוק הלאום.
בפגישה שהתקיימה במשרד החוץ במוסקבה סקר ברכה בפני בוגדנוב את סעיפיו ומשמעויותיו של חוק הלאום שחוקק בכנסת ביולי האחרון, ו"השלכותיו החמורות על מעמדם של האזרחים הערביים בישראל ועל זכויות העם הפלסטיני בכלל  ועל זכותו להגדרה העצמית ע"פ החלטות הקהילה הבינלאומית".
"הדגשתי שהחוק יוצר מציאות של אפרטהייד בצל העובדה שבשטח של פלסטין המנדטורית חיים כיום 6.5 מיליון יהודים ו-6.5 מיליון פלסטינים שחוק הלאום מתעלם מקיומם לחלוטין ושולל מהם את הזכות להגדרה עצמית ושולל מהם את הזכות לאזרחות שווה", סיפר ברכה לאחר הפגישה.

"הדגשתי שחקיקת החוק אינו עניין פנימי ישראלי שכן שאלות הדמוקרטיה ומימוש זכות ההגדרה העצמית והמאבק בגזענות ובאפרטהייד הינן שאלות הנוגעות לאנושות כולה", הוסיף, "בפגישה ביקשתי שרוסיה תנקוט עמדה נגד החוק מול המציאות המסוכנת שהחוק יצר, וזאת מתוקף מעמדה האדיר של רוסיה בקהילייה הבינלאומית".
לדבריו, "מר בוגדנוב גילה בקיאות רחבה בנושא והבנה עמוקה להשלכות החוק הזה והבטיח להעביר המסר שלנו לממשלה הרוסית". בפגישה נכחו ד"ר עבד אלחפיז נופל- השגריר הפלסטיני ברוסיה וד"ר אמין ספייה קונסול הכבוד של רוסיה בישראל. הפגישה במוסקבה באה בהמשך למאמצים שעושים ראשי ועדת המעקב וחברי כנסת של הרשימה המשותפת לגייס תמיכה בינלאומית נגד חוק הלאום באו"ם, במוסדות האיחוד האירופי ובמדינות שונות.