אחד ממאבטחי שיירת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תועד הערב (שבת) כשהוא חובט ומפיל מפגין במהלך מחאה נגד נתניהו שהתקיימה מחוץ לאירוע תמיכה בסגן שר הבינוי ז'קי לוי בבית שאן. המפגין הינו גונן בן יצחק, איש שב"כ לשעבר, אשר הפעיל בעבר את בנו של מנהיג החמאס ביהודה ושומרון, מסעב יוסף, ששיתף פעולה עם ישראל.



האירוע בבית שאן. צילום: חבר וועד עמותת חוזה חדש

סיפורו של יוסף, שעבד כעשור עבור השב"כ וכמודיע עבור מדינת ישראל, נחשף בספר ובסרט "הנסיך הירוק", בהם מתועדים הפעילויות של מסעב, והדרך בה עזר לסכל עשרות פיגועים בשטחי ישראל. כאמור, מי שהפעיל את יוסף במשך כל אותו הזמן, היה בן יצחק. 



בהפגנה המדוברת, בה הפגין בן יצחק, לקחו חלק "קבוצת מוחי העמק נגד השחיתות השלטונית", אשר מפגינים בכל מוצאי שבת כבר למעלה משנה בעפולה, בתגבור של מפגינים נוספים שהגיעו מתל אביב ומעמק הירדן. 



בתחילת האירוע, שהתקיים מחוץ לאולם "אצולת העמק" בבית שאן, הגיעו המפגינים לכניסות, אך כוח משטרה הרחיק אותם. בין המפגינים ובאי הכנס התפתחו חילופי דברים קשים, מה שהביא להתערבות המשטרה.



לקראת סיומו של האירוע, עם צאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהאולם ככל הנראה, החלה שיירתו את דרכה בחזרה לירושלים, כאשר בשלב מסוים נעמד בן יצחק אל מול המכוניות. בשלב זה אחד ממאבטחי רה"מ, ככל הנראה, זינק לעברו והפיל אותו אל הקרקע.



מסעב חסן יוסוף, צילום: מרק ישראל סלם