עיכובה של לארה אל-קסאם, סטודנטית מארצות הברית שכניסתה לישראל סורבה בשל פעילות BDS והיא נמצאת בעיכוב בשדה התעופה עד החלטת בית המשפט המחוזי בעניינה, ממשיך לעורר סערה. חן מזיג, דובר ופעיל BDS, שמשתתף במאמצי ההסברה הישראלים בחו"ל התראיין היום (ראשון) בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM, וסיפר על התקלות שעבר בארה"ב עם אל-קסאם, שלטענתו מוכיחה כי לא מדובר בסטודנטית תמימה בלבד.



"משפחתי הגיעה מעיראק ומתוניס. שירתתי כקצין הומניטרי מחוץ לארון ואני מרצה על כך בעולם, מזמינים אותי לשתף את הסיפור האישי שלי בישראל", פתח מזיג את דבריו. "הגעתי לאוניברסיטת פלורידה, בה התא הגאה הסכים לתמוך באירוע וגיליתי שהארגון שלארה הובילה פעל לנסות לבטל את ההרצאה שלי והתא הגאה החליט לבטל את התמיכה באירוע של ישראלים בגלל חבריהם הפלסטינים".





"בסיפור שלי אני מנסה לקרב לבבות ולפתוח דיאלוג", שיתף מזיג, "הניסיון שלה לעצור את ההרצאה שלי מראה על כך שהיא לא מבקרת בישראל לחינם. זו לא בחורה שיש לה ביקורת על ישראל ובאה להקשיב. לפני שהיא הגיעה לארץ היא מחקה את כל החשבונות פייסבוק שלה. היא ידעה מה היא עושה. אגב למה היא נותרה בנתב"ג ולא שבה לארצות הברית? התנהלות הסיפור הזה מוכיח שיש כאן יותר מסטודנטית תמימה שהגיעה ללמוד בישראל".



סגל התייחס גם הוא לסיפורה של אל קסאם: "אני בעד חופש הביטוי אך כמו שלא הייתי נותן לניאו נאצי להיכנס ללמוד בישראל גם לא הייתי נותן לה. מי שאומר שהילדים שלי צריכים להיות בים אז זה לא הגיוני. עצוב לי שיהודים הליברליים הולכים איתה".