בשורה טובה לתא"ל במיל' גל הירש. פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לו היום (ראשון) כי היא סוגרת את התיק נגדו בפרשת פינוי הנפלים בחוף ראשון לציון, זאת מחוסר אשמה. עם זאת, הפרקליטות הודיעה לשני מעורבים מרכזיים  אחרים בפרשה, לימור ברזילי ומעוז איגר, כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע בגין עבירת מרמה והפרת אמונים בקשר להתקשרות העירייה עם החברה שביצעה את פרויקט פינוי הנפלים.



במסגרת הפרשה, אשר נחשפה בשלהי שנת 2015, עלו חשדות הנוגעים לאופן זכייתן של דיפנסיב שילד, חברה בבעלות עודד שכנאי, גל הירש ואחרים, וחברת אופק, בבעלותו של מעוז איגר, בהליך מכרז לפינוי הנפלים בחוף ראשון לציון. על פי החשד לימור ברזילי, אשר שימשה כיועצת לראש עיריית ראשון לציון ומנהלת פרויקט פינוי הנפלים, פעלה תוך ניגוד עניינים לקידום טובתן של החברות דיפנסיב שילד ואופק בפרויקט. 



בין היתר, ברזילי העבירה לידי איגר מידע פנימי מהותי למכרז, לרבות האומדן של העירייה בדבר מחיר הפרויקט ואף פעלה על מנת להעביר לחברות אופק ודיפנסיב שילד עבודות נוספות הקשורות בפרויקט פינוי הנפלים, תוך קידום פטור מחובת מכרזים, והגדלת היקף ההתקשרות עם העירייה. מסגרת הפרשה נחקרו מספר חשודים ונאספו חומרי חקירה רבים. לאחר בחינה מעמיקה של מכלול הראיות בתיק נמצא כי לצד מכתבי השימוע שנשלחו לברזילי ואיגר כאמור, תיקי החשדות בעניינם של שאר החשודים דינם להיסגר.



פרקליטיו של תא״ל (במיל׳) הירש, עוה"ד גיורא אדרת וטל שפירא, מסרו בתגובה כי הם מברכים על החלטת הפרקליטות לסגור את התיק כנגד הירש בעילה של חוסר אשמה באופן שיש בו כדי לנקות את הירש מכל בדל של חשד שיוחס לו לשווא בנושא זה וכי הם מביעים תקווה כי החלטה כזו תתקבל בהקדם גם בחקירה הנוספת התלויה מעל לראשו של הירש ללא כל הצדקה למעלה משלוש שנים.



כזכור, נגד הירש תלויה ועומדת חקירה נוספת, בחשד לשוחד לגיאורגיה, שמנעה ממנו להתמנות למפכ"ל המשטרה לפני שלוש שנים. הירש טען שנעשה לו עינוי דין במשך שלוש שנים ודרש מהיועמ"ש להורות על סגירת התיק נגדו. בשבוע שעבר השיבה הפרקליטות לטענותיו של הירש, ואמרה כי "בירורינו מול המשטרה העלו כי החקירה בעניין החשדות הקשורים בפעילות קבוצת דיפנסיב שילד נמצאת בשלב מתקדם ביותר. מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת הכוללת חשדות לביצוע עבירות הן על פי חוק העונשין והן על פי פקודת מס הכנסה, המערבת מספר לא מבוטל של חשודים, ובעלת היבטים בינלאומיים משמעותיים. החקירה כוללת איסוף ראיות בזירה הבינלאומית, ותלויה בשיתוף פעולה של מספר מדינות זרות ושל החשודים, לרבות מרשכם". 

"החקירה לא נזנחה בשום שלב. ההיפך הוא הנכון - היא נוהלה והתקדמה באופן שוטף ורציף לאורך כל הדרך מתוך כוונה להביא לסיומה מוקדם ככל הניתן", נאמר במכתב. "חשוב להבהיר. עבודת החקירה הייתה מקצועית והונחתה על ידי שיקולים מקצועיים. בתוך כך, אנו שוללים כל טענה לפיה הבדיקה בעניינו של מרשכם החלה על רקע חומר ישן ש"נגנז". מידע שהתקבל קודם להחלטה על הכוונה למנות את מרשכם למפכ"ל המשטרה נבחן ונבדק".
"נכון למועד ההחלטה על המינוי, בחינת חלק מהמידע שהתקבל טרם הושלמה וממילא לא הוחלט לגביו באופן סופי. מכאן, שאין בסיס לכל טענה לפיה הבדיקה החלה אך ורק על סמך חומר ישן ש"נגנז"", נכתב.