האם הסקר שפורסם הערב (ראשון) במהדורת "החדשות" יסלול את הדרך לבחירות מוקדמות? על פי סקר המנדטים שבוצע על ידי מכון מדגם בשיתוף iPanel של מינה צמח ומנו גבע, לראש הממשלה בנימין נתניהו יש כל סיבה ללכת לקלפיות בזמן הקרוב ביותר, ועל פיו, אם הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היה זוכה ב-32 מנדטים, למקום השני הייתה מגיעה מפלגת יש עתיד עם 18 מנדטים, ואחריהן המחנה הציוני והרשימה המשותפת, שתיהן עם 12 מנדטים, הבית היהודי עם 10, יהדות התורה וכולנו עם 7, מרצ ומפלגתה של אורלי לוי אבקסיס עם 6, וישראל ביתנו וש"ס עם 5.



אך גם אם מי שמסתמן כיריבו העיקרי של נתניהו כיום, רא"ל במיל' בני גנץ, היה נכנס למערכת הפוליטית תוך שהוא מקים מפלגה משלו, לנתניהו יש סיבה לאופטימיות. על פי הסקר, במצב כזה הליכוד אמנם היה יורד בשלושה מנדטים אל מול הסקר הקודם, ל-29 מנדטים, יש עתיד יורדת בחמישה מנדטים ל-13, גנץ עצמו משיג 12 מנדטים והמחנה הציוני יורד ל-10 מנדטים בלבד.








בשלב זה ציין הפרשן הפוליטי של "החדשות", עמית סגל, כי הירידה במספר המנדטים של המחנה הציוני, תשעה בשנה מאז נבחר אבי גבאי לעמוד בראש המפלגה, יכולה להוביל למרד ואף לפיצול המחנה הציוני, וזאת בעקבות הצפיפות והשריונים שישאירו חברי כנסת מכהנים רבים בבית, אם המצב יישאר כמות שהוא.



לאחר מכן המשיך סגל ופירט את שאלת התאמת המועמדים לתפקיד ראש הממשלה, כאשר גם שם לנתניהו יש סיבה להיות מרוצה, כשהוא לבד בפסגה. על פי הנשאלים, 38% מהם מאמינים שנתניהו הוא המתאים ביותר לתפקיד, זאת לעומת 12% שמאמינים שגנץ הוא המתאים ביותר, 9% שמאמינים בלפיד, 5% בליברמן, 4% בגבאי ובנט עם אחוז בודד.