ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמצא כרגע בפרשת דרכים. מצד אחד, האפשרות כי הוא יעמוד בראשות הממשלה הבאה נראית ריאלית לחלוטין, אך מצד שני, עננת החקירות וכתבי האישום, עשויים לגרום לכך שהוא לא יוכל לכהן בתפקידו. הכתב עמית סגל פרסם היום (שני) ב"החדשות" כי שתי הנחות עבודה נמצאות כרגע במערכת הפוליטית: בנימין נתניהו ינצח כנראה בבחירות הקרובות, ויחד עם זאת, יוגש נגדו כתב אישום.
כרגע מנסים גורמים פוליטיים לראות איך מגשרים בין שני המצבים האלה: האפשרות הראשונה היא המשך כהונה תחת כתב אישום, אך זהו מצב שהרבה מאוד ראשי מפלגות הסתייגו ממנה כבר בתחילת החקירות, האפשרות השנייה היא החוק הצרפתי, שבעצם מונע העמדה לדין של ראשי ממשלה. האפשרות הזאת היא קטנה, כיוון שמדובר בעיקר בשינוי של חוק יסוד, וגם ייראה כחוק פרסונלי, שקשור רק לנתניהו ולא תהיה דרך להעביר את זה. 
כעת גורמים פוליטיים מגלגלים כעת אפשרות שלישית שנמצאת בעצם בחוק חסינות לחברי הכנסת, לפיו חבר כנסת יכול לבקש שלא להסיר את חסינותו, ושלא להעמידו לדין, אם כתב האישום הוגש שלא בתום לב או באפליה.

סגל הסביר כי "מבחינה פוליטית, לשמור על חסינות זה דבר קל לאין שיעור. לא מדובר בשינוי הכללים, אלא פעולה בתוך הכללים. צריך רק הצבעה אחת בכנסת. כמו כן, סביר להניח שבג"ץ יתערב בהחלטה. בג"ץ כבר פסל בעבר חסינות. צריך להגיד- לא ידוע כי נתניהו מכיר או פועל במהלך הזה. בליכוד אומרים ששמעו על זה רק לראשונה".