השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, תקף הבוקר (שלישי) בגלי צה"ל את האוניברסיטה העברית בירושלים בעקבות התנהלותה בפרשת עיכוב כניסתה של הסטודנטית האמריקאית, לארה אל קאסם, שנעצרה בנמל התעופה בן גוריון בעקבות תמיכה בחרם על ישראל. "האוניברסיטה שיתפה פעולה עם השמאל הקיצוני בנושא הזה", טען השר. 
 
"הגיעה העת שישראל, כמו כל מדינה נורמלית, תגיד לזרים שפועלים בכל העולם כדי לפגוע בה, שיהיה למעשים שלהם מחיר", אמר ארדן בפתח דבריו, והוסיף: "לא הגיוני שאדם שמגיע לפה כדי לצלם את חיילי צה"ל במחסומים ולהציג את זה באופן שקרי ומעוות בחו"ל, או כל דבר אחר, יוכל להיכנס לשטח ישראל. לכן, לא ייתכן שלא נתמודד מול מדיניות החרם גם באמצעים התקפיים". 
"האוניברסיטה העברית פועלת כאן יחד עם השמאל הקיצוני", המשיך השר מהליכוד. "בזמן שאנחנו קברנו את קים וזיו ז"ל, מגיעים חברי מרצ לבקר אותה במתקן השהייה שלה. מציגים מצג כאילו ישראל כולאת סטודנטית. היא יכולה לחזור למדינתה מתי שהיא תרצה. הסטודנטית הזו עמדת בראש סניף של ארגון קיצוני, וזה לא סביר שהיא תבוא לכאן ותהנה מההטבות האקדמיות של ישראל כשהיא מנסה לפגוע באזרחים ישראלים".
 

ארדן. צילום: אבשלום ששוני
ארדן. צילום: אבשלום ששוני

הוא הסביר כי "החוק שנחקק בכנסת בנושא אוסר על כניסה לישראל של מישהו שמשתייך לארגון שבו מביעים תמיכה בחרם. המשרד שלי, כמי שמייעץ לשר הפנים איך להפעיל את הסמכות ביישום החוק הזה, צמצם את האכיפה למי שהפעילות שלו בארגון חרם היא קבועה. לארה אל קאסם בדיוק עונה להגדרות האלה. היא הייתה ראש סניף של ארגון קיצוני במשך שנים. אם היא תגיד מחר בקולה, ולא בהתחכמויות של עורכי דין כאלה ואחרים, שתמיכה ב-BDS היא לא לגיטימית בעיניה ושהיא מתחרטת על פעולותיה בנושא הזה, אני מבטיח שנשקול את הנושא מחדש". 
בהתייחס להחלטה על העמדתו לדין של השוטר שחשוד בתקיפת מנהל מרכז מוסואוא, ג'עפר פרח, אמר ארדן: "אני מכיר אותו שנים רבות ומכבד את פעילותו, אבל פעילותו נעשית הרבה פעמים בהקשר של ערביי ישראל נגד המדינה, ולא תמיד אפשר להגדיר זאת כפעילות למען זכויות אדם. ביום שהוא נפצע, בניגוד לשקרי הח"כים הערבים ואלה של מרצ, אני קראתי לחקירה מהירה של מח"ש, ואמרתי ששוטר שמפעיל כוח שלא לצורך לא יכול לשרת במשטרת ישראל ועליו לעמוד לדין. ברגע שמח"ש קבעה שהשוטר פעל באלימות, אני תומך בהחלטתה. אין הצדקה לנקוט באלימות שלא כצורך". 
כשנשאל האם אנו מתקרבים לבחירות, השיב: "אני שומע את ההתבטאויות של בנט וליברמן, ולצערי זה בהחלט נראה שהשותפים הקואליציוניים שלנו, יחד עם הסיעות החרדיות, מתייחסים למציאות כאילו אנחנו במערכת בחירות. אני לא שמעתי את ראש הממשלה ואף אחד מחבריי מתייחס לכך ככה. ברור שהקצנת העמדות בנושא חוק הגיוס יוצאת קושי לעמוד בדרישת בגץ, ואי אפשר לנהל את הכנסת ואת המדינה שכל אחד עושה לעצמו דין. אסור לנו להגיע למערכת בחירות, יש לנו ממשלת ימין טובה ואסור לקצר את ימיה אפילו ביום אחד. אני מקווה שנמשיך להשלים את הקדנציה במלואה".