עבאס כמאל, ראש המודיעין המצרי, יערוך סבב ביקורים בתל אביב, ירדן ורמאללה, שם הוא צפוי להעביר מסר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לפיו אי שיתוף פעולה עם המצרים במשא ומתן להסדרה, יביא לפרישת המצרים מתהליך הפיוס עם חמאס, כך לפי העיתון "אל ערבי אל ג'דיד". לדברי מקורות שצוטטו בדיווח, מטרת הביקור היא לפתור מספר סוגיות מפתח, מתוך מטרה לקדם את ההסדרה בין ישראל לחמאס ולהביא לפתרון המשבר ההומניטרי ברצועה.

"הצדדים מוכנים יותר מאי פעם להשלמת ההסכם, שיוביל לשיפור התנאים של האזרחים ברצועת עזה", אמר בכיר, שהבהיר: "המכשול היחיד הוא עמדתו המוטעית של אבו מאזן". 
לדבריו, "מצרים מנהלת מגעים ברמה הגבוהה ביותר עם הצד הירדני, בשל תמיכתו בעמדת אבו מאזן, כחלק מניסיונותיה לרכך את עמדת הרשות, להאיץ את מסלול הפיוס ולמנוע מלחמה נוספת באזור". 

 
הנהגת חמאס. מצרים תפרוש מהליך הפיוס? צילום: רויטרס
הנהגת חמאס. מצרים תפרוש מהליך הפיוס? צילום: רויטרס

בסוף השבוע האחרון חשף בכיר חמאס כי ישראל הסכימה לסייע בפתרון משבר החשמל ברצועת עזה, אך טען כי הרשות הפלסטינית היא זו שפוגעת במאמצים לשיפור המצב. אסאם אלדליס, סגן ראש "המחלקה המדינית" של חמאס, אמר כי קטאר העבירה מימון שיאפשר את המשך הפעלת תחנות הכוח ברצועה. לדבריו, הכסף הועבר לרצועה דרך האו"ם. 
"ישראל הסכימה להעברת הדלק לתחנות הכוח בעזה", הא כתב בטוויטר, והוסיף: "הרשות הפלסטינית איימה על עובדי חברת התחבורה ועובדי חברת החשמל אם הם יאפשרו את הפעלת תחנות הכוח ליותר מארבע שעות". 
כזכור, אשתקד הטיל יו"ר הרשות, אבו מאזן, שורה של סנקציות כלכליות ופיננסיות על הרצועה, כחלק ממאמציו לאלץ את ארגון הטרור לוותר על השליטה ברצועה. ח'ליל אל-חיה, בכיר חמאס ברצועה, אמר היום כי ההפגנות השבועיות לאורך הגבול עם ישראל יימשכו עד שיוסר המצור מעזה.