האם המהומות על גדר המערכת, והרגיעה בדרום בדרך? בתום המשבר החריף עם הרשות - ישראל החלה הבוקר בהעברת הסולר לתחנת הכוח בעזה, כך דיווח היום ג'קי חוגי, כתב גל"צ. על פי המסתמן מהשטח, שש משאיות ראשונות ייכנסו היום בהדרגה, והמטרה היא לספק שמונה שעות חשמל ביום. את הסולר הישראלי מממנת קטאר, לעת עתה למשך חצי שנה. "הסדר זה הוא הסעיף החשוב ביותר בהפסקת האש עם חמאס. הרשות ניסתה למנוע אותו, ונכשלה", אומר חוגי. שתי משאיות כבר נכנסו לשטח הרצועה.



אמש דווח כי דווקא חמאס, מאחורי הקלעים, מתגמש במשא ומתן מול ישראל. במהלך השיחות מול המודיעין המצרי, הוא הנמיך את רף הדרישות תמורת עצירת התהלוכות ובלוני התבערה. הוא מבין שזה לא משתלם לו. מבחינת הדרישות הוא לא מדבר על שינוי מקצה לקצה של רצועת עזה כמו הגדלה של אספקת החשמל, יותר חולים שיותר להם לצאת לטיפולים בגדה ובישראל. 
בכיר בחמאס אמר לכאן: "אנחנו לא דורשים הרבה, אלא הקלות הומניטריות בלבד. אנחנו מבינים שנמל ושדה תעופה זה לא לעכשיו". בכיר ברשות אומר: "אנחנו לא מופתעים, כי הם רוצים שקט מול ישראל בכל מחיר".

צה"ל מאשר: היתה פגיעה בגדר

בתוך כך, דובר צה"ל אישר היום כי הלילה התקיימו הפרות סדר אלימות בסמוך לגדר המערכת בחלקה הצפוני של רצועת עזה: "במהלך הפרת הסדר הסבו המתפרעים נזק לגדר הביטחון הישנה, שנמצאת בשטח הפלסטיני והציתו אותה". על פי טענות הצבא, לא הייתה חדירה לשטח ישראל או פגיעה בתשתית ביטחונית פעילה באירוע זה". 

כמו כן, הוסיפו בצה"ל כי המתפרעים השליכו מטענים ורימוני רסס, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר לוחמי צה״ל. אחד המתפרעים חצה לשטח ישראל לזמן קצר, הצית באמצעות בקבוק תבערה עמדה צבאית נטושה הסמוכה לגדר, העמדה הוצתה וכבתה מיד. במהלך הפרת הסדר האלימה פעלו הלוחמים למניעה של חדירה רחבה לשטח הארץ. מדיניות הפעלת הכוח למול פגיעה בתשתיות ביטחוניות וחדירה לשטח ישראל ברורה וממומשת באופן יום יומי בחודשים האחרונים.
 
"האירוע נשלט בתצפית ובאש מתחילתו ועד סופו ובשום שלב לא יצא משליטה, הלוחמים פגעו בעשרות מתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות וירי לעבר הפורעים בהתאם להוראות הפתיחה באש. כוחות צה״ל ימשיכו לפעול להבטחת ביטחון תושבי האזור, למול ניסיונות טרור שונים, כפי שעושים כל העת".