ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) לחקירותיו, למתיחות בדרום ולעימות בין שרי הביטחון והחינוך, מיד לאחר הודעתו כי הוא ממליץ על פרופ' אמיר ירון לתפקיד בנק ישראל. "יעידו חבריי השרים שאני מתפקד היטב", אמר נתניהו כשנשאל על התנהלותו במקביל לחקירותיו, והוסיף: "אני עובד הרבה, זה לא מוריד את עיניי מלוח המטרות. אני מאמין שלא יוגש כתב אישום נגדי". כשנשאל על הפרסום מאמש בנושא חוק החסינות, אמר: "כמו שאמר הגשש, טרם הספיקותי להתעסק בזה".



על המצב בדרום הסביר כי "אנחנו מנסים להביא לפתרון שיביא לשקט וביטחון ליישובי עזה. פעלנו בתקיפות רבה מאוד. בגלל הפעולה שלנו מגלים זהירות בצד הפלסטיני. אם יתלקח כאן עימות, המחיר שהם ישלמו יהיה גדול מאוד, באחריות. לכן אנחנו לא רוצים שהמצב הזה של 'בעירה נמוכה' יימשך. הם נחנקים כי אבו מאזן חנק אותם אותם כלכלית. הם מתפרצים חלקית. אנחנו לא מוכנים לשאת את המצב הזה והם יודעים את זה. צריך למצות את התהליכים. כשיש ברירה ועוד שיקולים ועוד גזרות ועוד אתגרים, הדרך שאני נוקט בה היא הנכונה".



בהתייחס למצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע באזור התעשייה ברקן, אמר רה"מ: "הבוקר, מהדיווח שקיבלתי, אני מעריך הערכה שלא ייקח הרבה זמן עד שנתפוס את המנוול הזה. רצח שפשוט קשה לתאר אותו. זאת בהמתיות".


 

אבו מאזן. "חנק את חמאס כלכלית". צילום: רויטרס
אבו מאזן. "חנק את חמאס כלכלית". צילום: רויטרס



על אפשרות של הליכה לבחירות מוקדמות, אמר: "המינוי הזה הוא לא תוצאה של הבחירות הבאות. אנחנו במועד הנכון, בנובמבר. אני לא יכול להגיד אם יהיו בחירות, אנחנו רוצים לפתור את בעיית הגיוס, שוחחנו בישיבת ראשי הקואליציה, והרצון לפתור את זה יימשך. אם נמצא דרך, אנחנו נשמח להגיע לסוף השנה ולסגור כמעט חמש שנים. זאת ישיבה פתוחה".


כשנשאל האם הוא מעורב במינוי המפכ"ל, השיב כי הוא "לא מעורב במינוי המפכ"ל". מלבד זאת, אמר נתניהו כי "שר הביטחון ואני דנים על עניין הרמטכ"ל". 

בתוך כך, הוא ביקר גם את העימות בין שרי החינוך והביטחון: "המריבה בין בנט לליברמן מיותרת מאוד. שר הביטחון עושה את תפקידו, חובתם להעיר, אבל רק בקבינט, אבל הדיון בקבינט הוא לא סתם. הם דיונים רציניים מאוד. אפשר להעיד על רמת הרצינות שלהם. השרים לא פלקטים שם. הם הרבה פעמים מאוד מאריכים את הישיבות האלה".