הבחירות מתקרבות: יו"ר מפלגה בכיר בקואליציה, שזהותו לא פורסמה, שוחח היום (שלישי) עם חדשות 10 והכריז כי מפלגתו תתמוך ביוזמות שמטרתן למנוע הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו, במידה וינצח בבחירות וידרוש זאת בהסכם קואליציוני. "יש שתי סיבות לכך - ציבורית ופוליטית", אמר הבכיר, "ציבורית, הבוחר הישראלי ער לחדשות נגד נתניהו ולאפשרות שיוגש נגדו כתב אישום. לכן, הפלת נתניהו תהיה עיוות רצון הבוחר".
 
"מבחינה פוליטית", הוסיף, "אין לנו עניין להעניק מתנות חינם לבכירי הליכוד שיזכו בראשות הממשלה ללא בחירות - וישיגו בכך יתרון מובנה לקראת הבחירות שיבואו אחר כך".
 

בתוך כך, שר האוצר משה כחלון, שהדגיש מספר פעמים כי לא יהיה בקואליציה במידה ויוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה, דיבר מוקדם יותר היום בתכנית הכלכלית בערוץ 12 והתייחס לאפשרות שמושב הכנסת הקרוב יביא עמו הודעה על הקדמת הבחירות. "יש שני אתגרים מאוד קשים לממשלה, שהם לא תקציביים אלא אידיאולוגיים וערכיים", אמר. "מפלגות כבר הלכו עליהם לבחירות. האתגרים הם הגיור והגיוס, אלו מחלוקות מאוד קשות".


 


"הייתה לנו ישיבת ראשי קואליציה השבוע", סיפר כחלון. "ראיתי את המתחים שהיו שם. אני חושב שזו תהיה אומנות אם יצליחו לצלוח את זה, אבל לא נראה לי שהמשברים האלה יעברו. את זה אמרתי כפרשן"

יש בחירות בחודשים הקרובים?
"אני לא רואה כיצד צולחים את זה, אלא אם תהיה פה לוליינות פוליטית מאוד מתוחכמת".
רה"מ תחת כתב אישום יעמיד תנאים למפלגות שירצו להיכנס לקואליציה, כמו חוקים שונים שנועדו להגן עליו.
"אמרתי בעבר ואני חוזר על זה, ראש ממשלה תחת כתב אישום, אחרי שימוע, לא יוכל לתפקד. הפרשנים יכולים לדבר בסלון ולהשתעשע עם זה, אבל כאשר היועמ"ש קובע שיש הגשת כתב אישום, ראש הממשלה לא יוכל לתפקד".

לדברי כחלון, הוא לא היחיד מראשי מפלגות הקואליציה שלא יסכים לכהן בממשלה בה עומד כתב אישום כנגד רה"מ. "לא צריך אותי בשביל זה", אמר. "יש שימוע, ואחרי שבוחרים להעמיד אותו לדין, לדעתי הוא לא יכול לתפקד. אף אחד לא יקבל את זה בקואליציה".