בצל הפעילות הביטחונית שמקיים הבוקר (חמישי) צה"ל בעוטף עזה, ולאחר שכיפת ברזל הופעלה בעקבות זיהוי שגוי, התייחס הבוקר (חמישי) צביקה יחזקאלי, ראש הדסק לענייני ערבים של 'חדשות עשר', להחלטת ישראל להכניס מכליות סולר במימון קטארי לרצועת עזה. בראיון בתכנית "הקבינט" ב-103FM טען יחזקאלי כי "חמאס לא זנח את החלום להשתלט על הגדה".

"ממה שאני שומע יש על מה לדבר עם חמאס על פתיחת מעברים בתמורה להפסקת הירי", חשף יחזקאלי, שהסביר גם כי "לישראל וחמאס הייתה הצלחה גדולה השבוע כשיחד עם עקפו את אבו מאזן. חמאס מעוניין להגיע לסוג של הסכמה לא כתובה בה הם יפסיקו את הירי והבלונים, וישראל תפתח את המעברים".
 
"מה שניצח בסוף הוא המצוקה", המשיך העיתונאי. "דווקא המצרים, שלא סובלים את הקטארים, הבינו שאין ברירה. אם לא היו מכניסים את המכלים היום, היו מכניסים עוד שבוע".

רוני דניאל סבר שכעת אנשי חמאס סוברים שישראל מבינה רק כוח: "בוא נפריח בלונים ונתנפל על הגדר וכך נקבל את מה שלא קיבלנו בעבר. עם הלקח הזה אנחנו נמשיך לשנים הבאות?".
 


יחזקאלי השיב: "הלקח הזה כבר לא חדש. בעזה יש מיליון וחצי תושבים שהם בני ערובה של ארגון גרילה ותמיד רצה לעזוב את הג'יהאד לתמורת ניהול הרצועה ונכשל. הדבר היחידי שהוא מצליח בו הוא להציק לישראל שרוצה שקט. כששני הדברים מתנגשים לחמאס יש יתרון. לחמאס לא אכפת שאנשיו ירעבו כדי לשנות את הנוסחות הללו מול ישראל וכך הוא ניצח".
 
כשנשאל מדוע ישראל מבקרת את אבו מאזן, בעוד שהיא מסייעת לאויב מעזה, הסביר: "לישראל לא הייתה ברירה. היא הבינה שאבו מאזן הוא מכשול והחלה לדבר מעל ראשו. זכרו שגם המצרים לא סובלים את חמאס, אפילו יותר ממה שאבו מאזן לא סובל אותם. ברגע שהעולם טען למשבר הומניטרי בעזה מי שמקבל את החשבון זאת ישראל. לכן, היא מקדימה ועושה עבודות מטה כדי להבין מה לעשות עם הרצועה".

לדבריו, "הרצון שלנו לפתור את המשבר מול עזה מביא לידי כרסום ההרתעה שלנו וחמאס מקבל מה שהוא רוצה, גם כשהוא יורה מתי שהוא רוצה. בקרוב אבו מאזן יתנתק לחלוטין מהרצועה והיא תסבול עוד יותר. בסופו של דבר, אם לא הכנענו את חמאס באופן צבאי נאלץ ללכת איתם. חמאס לא זנח את החלום שלו להשתלט על הגדה ולהיות באמת בעל הבית של הפלסטינים. אבו מאזן מבין זאת היטב".

"אני תמיד חושב שחמאס יכול לכפות שקט", הוסיף כתב חדשות עשר, "אך לא תמיד כדאי לו. אם יתעופף בלון וישראל תהפוך את זה למשהו כואב אז הוא יאכוף את הנושא. אם תהיה הסדרה שתהיה נוחה לו וכל בלון יאיים עליה אז הוא יחשוב פעמיים. אני עדיין מאמין שאפשר שיהיה 100% שקט. הוא יודע לעשות זאת כשהוא רוצה, השאלה היא אם זה שווה לו".