יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר הבוקר (שישי) כי הוא אינו מתרגש מהסקרים שמראים כי יש עתיד מאבדת מכוחה והתעקש כי הוא האיום היחיד על ראש הממשלה בנימין נתניהו. "בשנה שעברה הובלתי עליו בסקרים, ברגע שמתחילים בחירות הכל מתהפך. יש רק איום אחד על נתניהו, וזה אני. ישראל באמת מדינה נהדרת, אני חושב שישראל מדינה מופלאה, אבל יש כאן תקלה אחת שנתניהו אחראי לה - המערכת הפוליטית שלנו. היא עובדת רק בשביל עצמה. אנחנו נשמור על המדינה הנהדרת וננתץ את המערכת הפוליטית הזו", אמר בתוכניתו של נסים משעל ב-103FM. 

השר לשעבר תקף את הממשלה על רקע הפיגועים האחרונים ביהודה שומרון. "אני מקווה שיתפסו את המחבל מברקן ויהרגו אותו. בהסלמה בעזה היה צריך לטפל לפני ארבע שנים. נוצרה לנו תקופת חמאסטן מאז שנתניהו עלה לשלטון. היום הם מאיימים גם על מרכז הארץ. אני אחרי צוק איתן אמרתי שאנחנו צריכים ללכת למהלך גדול של פירוז עזה מנשק", אמר לפיד. "בנושא של ההפעלה של הכוח אני ימינה מהממשלה הזו. לא יכול להיות מצב בעוטף עזה שבו ילדים לא ישנים בלילות, אבל יחיא סינוואר מתראיין לידיעות אחרונות".

"אסור לנו להיות תלויים באבו מאזן. בנושא הפעלת הכוח, אני נץ ביטחוני. ישראל צריכה להפעיל יותר כוח כשיורים על תושבים שלנו. אני חושב שבתקופות שיורים קסאמים על שדרות אין בעיה לחזור לסיכולים ממוקדים, ולחסל את כל מי שלוקח חלק בטרור", אמר יו"ר יש עתיד.



"לראש הממשלה נוח לקשור בין עזה לגדה, מה שנותן את הכוח לאבו מאזן", הוסיף. "אתה מייצר מצב שבו מי ששולט בגובה הלהבות בעזה יושב ברמאללה. אנחנו צריכים לא להסכים לזה שחמאסטן תנהל את ישראל, ולהגביר את הכוח, ואם צריך להתחיל בסיכולים ממוקדים, כי יש עוד ארגז כלים גדול לצה"ל". 
 
בתשובה לשאלה האם נתניהו איש מושחת, השיב לפיד: "יש דבר שמדיר שינה מעיניי וזה פרשת הצוללות, שהיא פרשת השחיתות הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה. טיעון ההגנה של רה"מ זה שלא היה לו מושג מה קורה אצלו בלשכה. שהאנשים הקרובים אליו ביותר, בני משפחתו, קיבלו עשרות מיליונים והוא לא ידע מזה".

"השבוע הוא סוף סוף ענה לשאלות ואף אחד לא שאל אותו איך הוא אישר לגרמנים למכור צוללות מתקדמות למצרים, שמסכנות את ביטחון ישראל, כשהרמטכ"ל ומשרד הביטחון לא ידעו. הוא מעורב בפרשה. לא אפסול את הליכוד, אבל לא אשב באף ממשלה שבה לראש הממשלה יש כתב אישום", סיכם.
 
בנימין נתניהו. צילום: אמיל סלמן
בנימין נתניהו. צילום: אמיל סלמן