ברקע הסקרים הלא מחמיאים שהתפרסמו בשבוע האחרון, הצופים לגוש הימין ניצחון בטוח בבחירות לעומת מפלה לגוש השמאל-מרכז, קראו היום (שבת) גורמים בצד השמאלי של המערכת הפוליטית לאיחוד לגוש חוסם גדול לקראת הבחירות בשנה הבאה. חבר הכנסת אייל בן ראובן (המחנה הציוני) קרא באירוע 'שבתרבות' בנתניה למפלגות השמאל להתאחד וליצור כוח גדול אחד.



"הבחירות הקרובות יעמדו בסימן דמותה של החברה הישראלית שנגררת כרגע לכיוונים קיצוניים של פגיעה בעקרונות הדמוקרטיה ושנאת האחר. הדרך הנכונה היא יצירת תלכיד של כל מפלגות המרכז והשמאל לכדי כוח אחד. הדרך היא ויתור על האגו והחלטה על אחד ממנהיגי המפלגות שיוביל את הגוש, וכל השאר הולכים ביחד בהסכמה למטרה העיקרית - שינוי כיוון והורדת ממשלת הימין הקיצונית הנוכחית", אמר בן ראובן.



גם יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, התייחסה לסקרים וקראה לאנשי השמאל ביש עתיד ובמחנה הציוני להצטרף למרצ. "אני קוראת לכל אלה במחנה הציוני וביש עתיד שמתכווצים בכיסא לנוכח השתיקה האידאולוגית של ראשי מפלגותיהם לחבור אלינו למרצ ולהקים גוש שמאל גדול", אמרה זנדברג.



"להקים גוש שמאל גדול". זנדברג. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), קרא גם הוא באירוע שבתרבות בבית אבא חושי בחיפה ללכד את השורות: "הממשלה הרעה הזו הגיעה לסוף דרכה והכנסת שחוזרת השבוע תתכנס רק כדי לפזר את עצמה תוך זמן קצר וללכת לבחירות. זו בהחלט אחת הממשלות הגרועות ביותר שהיו כאן שמותירה אחריה מורשת מתועבת ועכורה של חקיקה גזענית ומושחתת, סכנה של התבססות איראנית שנבנית בצפון ושדות חרוכים בדרום ומצב נתון של פערים אדירים ועוני. זוהי חובתן של מפלגות המרכז והשמאל, אלה הקיימות ואלה החדשות, ללכד את השורות ולעשות מאמץ משותף להחליף את השלטון".

עוד הוסיפה: "השתיקה המוחלטת של גבאי ולפיד מסבירה את תוצאות הסקרים. כשמי שמובילים את המחנה מפחדים לדבר הסדר מדיני, על מעצרים פוליטיים בגבולות ולהגיע להפגנות נגד חוק הלאום כי יש שם ערבים אז המחנה לא יודע להציג אלטרנטיבה. הישראלים ממש לא מטומטמים, הם מריחים זיוף מקילומטרים ומי שמזייף לא מקבל קולות בקלפי".



כזכור, סקר מנדטים שפורסם לפני יומיים בחדשות עשר הראה כי הליכוד שומר על כוחו, בעוד שהמחנה הציוני ויש עתיד בצלילה חופשית, כאשר הן מאבדות ביחד חמישה מנדטים מאז הסקר הקודם. הסקר מראה גם כי מפלגה חדשה בראשות הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ תקבל 13 מנדטים וכי המחנה הציוני תקבל שלושה מנדטים יותר אם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק יעמוד בראשה. 



לו הבחירות היו נערכת היום הליכוד היתה מקבלת 31 מנדטים - כמות זהה למספר המנדטים בסקר הקודם של חדשות עשר, שנערך לפני ארבעה חודשים. יש עתיד תקבל 15 מנדטים בהשוואה ל-18 בסקר הקודם, הרשימה המשותפת תקבל 13 מנדטים - עלייה של מנדט אחד. הבית היהודי יורדת במנדט אחד ל-12 מנדטים והמחנה הציוני יורדת ב-2 מנדטים ל-11.