לאחר סוף שבוע סוער באזור הגדר, ומתיחות גדולה באזור הדרום באופן כללי, התייחס היום (ראשון) השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בריאיון שנתן לגלי צה"ל, למספר נושאים אשר נמצאים על סדר היום, כשהוא מותח ביקורת גם על מהלכים אותם מייצר השמאל הישראלי. 



תחילה התייחס למצב הביטחוני ואמר: "אנחנו מעדיפים להגיע להסדרה, גם במחיר של הכנסת פתרונות אזרחיים. לא נמשיך פרויקטים משמעותיים לנושאים של חיי היום יום של האזרחים בעזה כמו חשמל ומים אבל אם חמאס ממשיך לנהוג בצורה האלימה אז התגובה תלך ותתגבר. אם אין ברירה צה"ל ערוך ומוכן למערכה ארוכה". 

"יש כמובן את המשחק הקבוע של חמאס, ושל ארגונים סוררים אחרים ויוזמות מקומיות שפועלות, מגבירים את הלהבות אבל מתנער מאחריות. אבל אנחנו לא מקבלים את זה וחמאס אחראי לכל מה שקורה ולכן בחודשים האחרונים נהרגו שם מאות וכמעט 5500 פלסטינים שנפצעו בדרגה כזאת או אחרת. אם בימים הקרובים לא נראה הסדר שמחזיר את השקט הביטחוני יש הסתברות די הגיונית שנגיע למערכה בעזה".

"יש פה איזה מעגל, החמאס מאפשר לקחת אותו ומעודד אותם להגיע לגדר, ונהרגים פלסטינים וכמובן בהלוויות שלהם יש הסתה נוספת, וזה מעודד עוד אלימות, אנחנו לא מתכוונים להתפשר על הקו הזה. יש צעדי תגובה, במקרה הזה הפסקת הזרמת הדלקים. אנחנו מייצרים שם פתרונות אזרחיים, ובתמורה החמאס ימשיך ויעודד את המהומות על הגדר. בקצה אין משהו אחר חוץ מהסלמה".  
לאחר מכן התייחס לפרשת לארה אל קאסם, הסטודנטית, פעילת ה-BDS, שכניסתה לארץ נמנעה ומתח ביקורת על מי שהגן עליה: "צריך לבוא בטענה לאוניברסיטה העברית ולארגוני השמאל הקיצוני, שהלכו באופן פומבי נגד החוק של מדינתם, כדי להכניס לכאן מישהי שעמדה בראש ארגון אנטישמי וסותם פיות. נוצר נזק לתדמית של מדינת ישראל, ואחראי עליו מי שהולך בעולם ומותח ביקורת".

"גם במדינות אחרות בולמים כניסות של אנשים משיקולי ביטחון לאומי. רק כאן, שיש מישהי שעונה לקריטריונים של חסימת כניסתה לישראל, באים ח"כים לבקר אותה בשדה התעופה, מפיצים תמונות. נותנים שכר לימוד לסטודנטית שפעלה נגד ישראל. האוניברסיטה פעלה כאן בצורה מחרידה בעיניי. לא רק שהביעה תמיכה, אלא שביקשה להתייצב נגד הממשלה בבית המשפט, זה משהו שאין לי הסבר אליו. זה ארגון שגורם לנו רע. הרי יש חברות שיצאו מכאן ואומנים לא מגיעים לכאן". 
לאחר מכן התייחס לדבריה של סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, שאמרה שניתן היה לטפל בזה אחרת, וקראה לנהוג בצורה אחרת באנשי ציבור ועיתונאים אשר מנסים למנוע את כניסתם לארץ: "היא סגנית שר החוץ, משרד החוץ מביע את עמדתו בכל פעם שאנחנו אוסרים כניסה, ובעמדה הזאת, המשרד לא התנגד למניעת כניסתה ולא ציין שיהיו נזקים גדולים מכאן. היתה סתירה בדבריה. אני לא חושב שמישהו בתחילת הדרך יכול לדעת כמה מאמרים וכתבות אנשי השמאל ייצרו נגד ההחלטה".
לסיכום, שנשאל האם אנחנו בדרך לבחירות, אמר: "הסיכוי גבוה, למרות שזה מצער אותי. הייתי שמח שהממשלה הזאת תנהל עד סוף ימיה. לא רואה ממשלה אחרת שתהיה מחויבת כמו זאת. חשוב לנו לחדד הבדלים שהולכים למערכת בחירות".