ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת הממשלה למצב בגבול הרצועה לאחר האירועים האלימים שהמשיכו גם בסוף השבוע האחרון. "חמאס לא הבין את המסר, אם הוא לא יפסיק את ההתקפות הם יופסקו בדרך אחרת והיא תהיה כואבת. כואבת מאוד. אנו קרובים מאוד לפעילות מסוג אחר שתכלול מכות חזקות מאוד. אם יש לו שכל הוא יפסיק". 



נתניהו התייחס גם לנושא חוק הגיוס שיעמוד במרכזו של מושב החורף שייפתח מחר. "חוק הגיוס הוא חוק טוב, החוק הזה צריך לעבור וצריך לשים אותו מאחורינו", אמר ראש הממשלה, "הוא טוב לישראל וטוב לציבור החרדי. זו עמדתנו וזו צריכה להיות החלטת הממשלה. אני קורא למועצת גדולי התורה לקבל את ההחלטה הנכונה. זה חשוב למדינת ישראל".



עוד התייחס נתניהו לסוגיית האופניים החשמליים והקטל הנגרם בעקבותיהם. "אנחנו נביא חקיקה בנושא הרכיבה על האופניים החשמליים. אנחנו רואים שזו מכה. אני קורא לרוכבים 'רכבו בזהירות'. אני זוכר שהיה לי קורקינט והוא היה כלי טוב בעיקר הירידות. אני מבין שאי אפשר למנוע כל תאונה, אבל אתה רואה את הדהירה הזאת ואתה מבין שזה מסוכן".



יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר בעקבות דבריו של נתניהו כי הוא "שמח על אמירתו של נתניהו שחוק הגיוס הוא חוק טוב. כפי שהסברנו לנתניהו מהרגע הראשון, הוא יוביל לכך שהרבה יותר חרדים יתגייסו והרבה יותר חרדים ייצאו לעבוד".