רוח הפשרת היחסים עם העולם הערבי נושבת גם לכיוון מצרים: גורמים מדיניים מסרו ל"מעריב" כי בעקבות הסכמי הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, שיתמקדו בעיקר בתחומי הכלכלה, בירושלים מתחילים לעבוד על חיזוק היחסים הכלכליים גם עם מצרים.
בימים אלה מקיימים גורמים משתי המדינות מגעים לקראת ביקור רשמי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקהיר, כבר בשבועות הקרובים, שבמהלכו ייפגש עם הנשיא עבד אל־פתאח א־סיסי. בהמשך מתוכנן מפגש דו־צדדי בין המשלחות הכלכליות של ישראל ומצרים, שבו ידונו בפרויקטים כלכליים משותפים ובקידום היחסים העסקיים בין שתי המדינות.

לנתניהו היסטוריה של פגישות עם מנהיגי מצרים. בשנת 2010 הוא פגש את הנשיא דאז, חוסני מובארק. השניים דנו בניסיונות לפתוח במו"מ ישיר בין ישראל לרשות הפלסטינית. הביקור התקיים באווירה מתוחה, על רקע קריאתו של שר החוץ דאז אביגדור ליברמן להתנתקות מלאה של ישראל מרצועת עזה. זמן קצר לאחר מכן הופל שלטונו של מובארק.

נתניהו מתייחס להסכם עם סודאן. צילום: לע"מ

ביקור נוסף בקהיר תוכנן על ידי לשכת נתניהו בחורף 2016, כשנתיים לאחר עלייתו של הנשיא הנוכחי א־סיסי לשלטון. הביקור בוטל על ידי המצרים על רקע דברי שר האנרגיה יובל שטייניץ, שלפיהם מצרים הציפה מנהרות של חמאס לבקשת ישראל.

בספטמבר 2017 נועדו נתניהו וא־סיסי לפגישה קצרה בניו יורק. מאחורי המנהיגים הוצב דגל מצרים בלבד. א־סיסי אמר בפתח הפגישה: "תודה רבה לך שהגעת לפגישה עם האורחים הנכבדים". דוברו של נשיא מצרים עדכן כי הפגישה עסקה בדרכים לחידוש תהליך השלום בלבד.

במאי 2018 דווח כי נתניהו וא־סיסי נפגשו במצרים בחשאי. לפי מקורות שונים, נתניהו טס למצרים עם מספר קטן של יועצים ומאבטחים, שהה שם כמה שעות והשתתף בארוחת שבירת צום הרמדאן. הפעם, לפי מקורות מדיניים, נתניהו מתכוון להגיע לקהיר באופן גלוי, ולעסוק בעיקר בנושאים כלכליים.