מרבית הסיפורים בחדשות הם סיפורים בעלי אופי שלילי, דבר מסוכן כשלעצמו. שכן, אנחנו מקבלים תמונה מאוד חד-גונית המציגה את העולם כמקום אכזר, קר ומנוכר, בו אדם לאדם הוא זאב ואיש אינו בטוח עוד. אך למרות הסיקור המצמרר והמבעית בכלי התקשורת, יש עולם שלם מעבר לזה, בו אנשים עושים מעשים טובים ובו אירועים מסתיימים באורח חיובי 



כך קרה לאחרונה ביפן, כשבבוקר קריר ב-19 במרץ בהימאג'י סיטי, היוגו, נהג מונית בן 66 חנה לו בצד הדרך, כדי לנוח מעט, עד הלקוח הבא. סביב השעה אחת בלילה, גבר כבן 25 נכנס אל המונית, אך לפני שנהג המונית יכול היה לשאול אותו לאן ברצונו להגיע, הצעיר תפס בשערותיו של הנהג ושמט את ראשו לאחור. "תן לי את הכסף שלך", דרש הצעיר כשהוא מחזיק את ראשו בחוזקה, ומנסה להטיל את אימתו על הנהג הקשיש.


לקח אותו לארוחה. צילום מסך:אינסטגרם
לקח אותו לארוחה. צילום מסך:אינסטגרם


רוב האנשים שיקלעו למצב כזה יכנסו לפאניקה יהיו אחוזי אימה, ולא יהססו לתת לשודד את כל כספם ורכושם העיקר שלא יפגע בהם. אך לא הנהג הזה. כשהוא מפתיע אפילו את עצמו, ענה הנהג ברוגע לצעיר ואמר לו, "אתה צעיר,כדי שתחשוב לעומק על מה שאתה עושה".

תהיה הסיבה אשר תהיה, מילותיו של הנהג פרטו על מיתר בליבו של הצעיר, והוא ויתר בו ברגע על הניסיון לשדוד. למה שקרה בהמשך קשה היה לצפות. לאחר האירוע, השניים, נהג המונית יחד עם הצעיר שרצה לשדוד אותו, הלכו יחד וישבו לאכול במסעדה.  אומנם לא ידוע מה נאמר באותה ארוחה, אך כנראה שהייתה לזה השפעה על מעשיו הבאים של הצעיר. לאחר שסיימו לאכול, בשעה שתיים בלילה, נכנס הצעיר אל תחנת משטרה בקרבת מקום והסגיר את עצמו.

מדובר בסיפור שנשמע טוב מידי בכדי להיות אמיתי, במיוחד נוכח המציאות הקשה והמדממת שמציגים לנו כלי התקשורת. אך נכון לעכשיו, על פי הדיווחים בכלי התקשורת ביפן, עולה כי הסיפור אמיתי לחלוטין. אם הדבר אכן נכון, זה מסוג הסיפורים שמחזיר את האמון באנושות. היכולת של קורבן פוטנציאלי להשפיע על עבריין לעתיד, וכן העובדה שיכול להיות סוף נוסף לסיפור שלרוב מסתיים בצורה טרגית.

via GIPHY