עבור רוב האנשים, רישיון נהיגה זה משהו שעושים בגילאי 17-18, בפעם אחת או לכל היותר שלוש פעמים וממשיכים הלאה לחיים שלמים של חוויה על כבישי ישראל הזועמים. אך יש כאלו שעד אשר הם משיגים רישיון, רוב האנשים כבר הספיקו לקבל עשרות דוחות, נקודות על עבירות תנועה ואפילו שלילת רישיון.



כך קרה לכריסטיאן ווייטלי-מייסון מבריטניה, שקיבל רישיון רק לאחר 33 טסטים, 13 מורי נהיגה והוצאה כספית של כ- 12,542 דולרים במשך 25 שנים. אבל בקטנה. ווייטלי, 42, מבארנסלי, דרום יורקשייר, ניגש לטסט הראשון שלו ב-1992, או אז החל ברצף של הכישלונות שלו אל עבר הרישיון הנכסף. אפילו הבעל שלו, דארן, לא האמין שהוא אי פעם יצליח לעבור את הטסט, וצחק עליו כי הוא תאונה שמחכה לקרות. "הייתה בוחנת אחת במרכז הבדיקות בבארנסלי שהייתי מתפלל שלא אבחן אצלה. היא הייתה ידועה לשמצה כקשוחה והכשילה אותי בכל פעם", סיפר וויטלי. "עברתי 56 שיעורים עם מורה הנהיגה הראשון שלי, ולבסוף הוא אמר לי שכדאי לי פשוט לוותר ושאני אף פעם לא אעבור".

היו תקופות שווייטלי אכן שקל לוותר, ובשנת 2003, לאחר שמאחוריו כבר 32 טסטים כושלים, הוא החליט שאולי החלום שלו לנהוג לא הולך להתגשם. "הספיק לי. חשבתי שלעולם לא אקבל רישיון", אמר. גם כאשר מלאו לו 40 והוא החליט לנסות שוב, הוא עבר כמה שיעורים אך לא התמיד בהם ואף לא ניגש לבסוף למבחן. וויטלי אמר כי "פשוט כבר השתעממתי מזה. לא ראיתי את הטעם בזה".


ווייטלי עם מכוניתו החדשה. צילום מסך
ווייטלי עם מכוניתו החדשה. צילום מסך

אך ככל שהזמן עבר, ווייטלי התבקש יותר ויותר לערוך נסיעות במסגרת העבודה, והרגיש עם הזמן את הנטל היומיומי של העובדה שאינו נוהג. "הייתי צריך או לקחת מוניות או להיות תלוי באנשים אחרים, וזה עלה לי הון. אז בינואר החלטתי שזהו, החלטתי שאני הולך על זה", אמר. "כולם צחקו עלי ואמרו שלעולם לא אצליח לעשות את זה, שאשתעמם שוב. אבל הייתי נחוש לחלוטין להראות לכולם".

הרגע המאושר. צילום מסך דרך פייסבוק
הרגע המאושר. צילום מסך דרך פייסבוק

לבסוף, לאחר שנים רבות של סבל, ווייטלי סוף סוף עבר את הטסט וקיבל רישיון. לא רק זאת, הוא אף עבר בטסט ה"ראשון", וירדו לו רק 3 נקודות על טעויות. "אפשר לומר שעברתי טסט הראשון. זה היה כל כך קשה. זה יותר מסובך מאשר כשרק התחלתי עם זה" אמר. "אני כל כך גאה בעצמי. אם לדבר בכנות, זה שינה לי את החיים. הרגשתי שהשגתי את כל מה שבאמת רציתי להשיג, זה היה הדבר היחיד שנשאר שרציתי להשיג".
סיפורו של ווייטלי יכול לשמש דוגמה לכל אחד מאיתנו, שתמיד כדאי להמשיך ולנסות, וגם אם הכל נראה אבוד, זו לא בהכרח המציאות. "המוטו שלי תמיד היה - אל תפסיקו להאמין", סיפר ווייטלי. וכדי לחגוג את המאורע המשמח, הוא קנה מכונית סמארט יד שנייה ואף קרה לה פרסי. את המאורע המשמח תיעד בפוסט בפייסבוק, כשהוא מציג לראווה את מכוניתו החדשה, בצבע ירוק חיוור, ואת העובדה שהוא יכול סוף כל סוף לשבת מאחורי ההגה.