לשמור סוד זה לרוב דבר מהנה, כמובן שתלוי באופי הסוד. אם קברתם יחד גופה עם מישהו ונשבעתם לא לספר לאיש, כנראה שתחושת האשמה והפחד מעונש תשאיר אתכם ערים לילות רבים. אלא אם כן אתם פסיכופתים. אך, כשמודבר במערכות יחסים או סקס המצב לרוב שונה.
זה שנים רבות שפסיכולוגים אובססיביים בנושא של רומניים סודיים וערכו עשרות מחקרים בנושא. כעת, האתר הפופולרי psychologytoday, מציע שלוש סיבות אפשריות לכך שאנשים אוהבים לשמור על מערכות יחסים מסוימות בסתר, ומסתבר שזה לגמרי מדעי.
בן זוג חדש/מערכת יחסים חדשה

התחלות חדשות הן לרוב מלהיבות, יהיה טבען אשר יהיה. על פי מחקר מ-2016 של שרודר ושמידברג, סיפוק מיני מגיע לשיאו במהלך השנה הראשונה של מערכת יחסים, ודועך בהדרגה לאחר מכן. ההתרגשות מסקס סודי קשורה בחלקה למה שטומנת בחובה מערכת יחסים חדשה. אך למרבה הצער, באותה מידה היכרות והתרגלות לבן הזוג מורידה את המשיכה והתשוקה המינית.
הפחד להיתפס
על פי מחקר של דאטון וארון מ-1974, כשאנחנו מנסים לשמור על מערכת היחסים שלנו בסוד, הפחד שהיא תתגלה מגביר את הריגוש המיני. באותו מחקר נמצא כי אנשים שחוו רמות גבוהות יותר של פחד וחרדה, ראו בפרטנרים שלהם כמושכים יותר. מחקר אחר מ-2003 של מייסון ופרוליץ' מצא כי כל עוררות פיזיולוגית יכולה להגביר את תחושות המשיכה שלנו לאחרים. ההתלהבות שאנו חשים סביב הפחד שמערכת היחסים הסודית שלנו תתגלה למעשה מגבירה את המשיכה והתשוקה כלפי הפרטנר שלנו. כמו כן, עצם חלוקת הסוד הזה עם אדם אחד בלבד גם מוסיף לחוויה.

via GIPHY

חלוקת סודות מגבירה את האינטימיות

יש סבירות גבוהה יותר שנחלוק סודות עם אנשים שקרובים אלינו, אך לחלוק סוד גם יכול לגרום לנו להרגיש קרובים יותר לאחרים. על פי מחקר של ארון מ-1997, חלוקות סודות אינטימיים במיוחד, מסייע ליצירת יחסי חיבה בין זרים. יתר על כן, חלוקת סודות קשורה לסיפוק מוגבר במערכות יחסים ואיכותם. 

via GIPHY

על פי מחקר מ-2009 של מקניל ובאיירס, חלוקת סודות מיניים, בייחוד לגבי תשוקות מיניות, מגבירה עוד יותר את הסיפוק המיני של הפרטנרים. מעבר לכך, חלוקת סודות אינטימיים, כמו יחסי מין, יכולים להגביר את תחושות האינטימיות שחשים שני בני הזוג.
 
המסקנה היא שאם כבר לחלוק סוד, כדאי שזה לא יהיה קשור לגופות במרתף. סוד רומנטי גם יסבך אתכם פחות בצרות.