למרות הייצוג התקשורתי של בעלי חיים שמהווים סכנה לבני אדם, הדבר האחרון שאתם צריכים לחשוש מפניו הוא תנין, כריש או דוב. דווקא היצורים הכי קטלניים הם אולי הקרובים לנו ביותר, אחרים קטנים ומזמזמים ולא גורמים לנו לברוח על נפשינו בבהלה כשאנו רואים אותם.  אז בפעם הבאה שאתם יוצאים מהבית, כדאי שתבדקו את הרשימה הבאה, כדי שתדעו בדיוק ממי להסתתר, ואת מי לשרוף באמצעות להביור. 



1. יתושים
למרות גודלם, יתושים הם "בעלי החיים" המסוכנים ביותר לבני האדם, והם אחרים ל-725,000 מיתות בשנה. רובינו רואים בהם לא יותר מאשר מטרד קיצי ומעקצץ, מפגש איתם יכול להיגמר באסון. אומנם לא כל זני היתושים צריכים לגרום לכם לפרוץ בבכי, אך ישנם רבים אשר נושאים עמם מחלות כמלריה, דנגי, קדחת הנילוס המערבי, קדחת צהובה ומחלקת הזיקה, מחלות  אשר גורמות למספר אדיר של מיתות וחולי בשנה.
 

via GIPHY

2. בני אדם
למרבה האבסורד, החיה הכמעט הכי מסוכנת לאדם היא האדם עצמו. מידי שנה מתים כ-475,000 בני אדם מידי בני מינם, ובעולם אפוף קונפליקטים, מלחמה, רצח, וטרור, אנו יכולים בעיקר להיות מופתעים שאנו לא מספר 1 ברשימה. המין האנושי התפתח במשך מיליוני שנים, תוך כדי התמודדות עם משברים, מכשולים וסכנות רבות. הצלחנו לשרוד מתקפות של בעלי חיים ענקיים ואימתניים , ואם כך, מה הפלא שאנו בראש הרשימה הזו.  על פי הסטטיסטיקות, מקרי המוות בידי בני אדם עולים בכל שנה, ואנו צפויים להמשיך במגמה זו. מעבר להרג ורצח ישירים, בני אדם גורמים גם למיתות ולתחלואות עקיפות כזיהום סביבתי, הרס מקורות משאבי טבע. כל אלו גם מאיצים ומגדילים את אוכלוסיית הטפילים המסוכנת לאדם.

via GIPHY

3 נחשים
מדובר באחד היצורים השנואים ביותר, וכן המסוכנים ביותר בעולם. מידי שנה נחשים גורמים ל-50,000 מקרי מוות בקרב בני אדם. כמובן שלא מדובר בכל סוגי הנחשים, אלא רק בנחשים ארסיים, ועל פי אתר worldatlas, ישנם מקרי הכשות קטלניים שלא מדווחים. על כן יתכן שהמספרים אף גדולים מאלו.
לא כולם, אך חלק ממיני הנחשים קטלניים. צילום מסך דרך פייסבוק
לא כולם, אך חלק ממיני הנחשים קטלניים. צילום מסך דרך פייסבוק

 
4. כלבים

חברו הטוב של האדם, הוא גם אחד האויבים הכי גדולים שלו, כך עולה מהנתונים. כלבים הורגים כ-25,000 בני אדם מידי שנה, אך רוב המקרים הם לא מידי חיות בית. מרבית התקיפות הקטלניות נעשות בידי כלבי בר או כלבים משוטטים נגועי כלבת, שגם מפיצים את המחלה.
5. זבובי צה צה, חלזונות של מים מתוקים וחרקי טריאטומינה
הם אומנם קטנטנים, ובעיקר מעיקים, אך היצורים הבאים אחראים למספר אדיר של מקרי תחלואה ומוות מידי שנה. זבובי צה צה, שמקורם באפריקה, הם נשאים של הטפיל הגורם למחלת השינה,. המחלה הזו גורמת ל-10,000 מקרי מוות מידי שנה. בנוסף לזבובים, חרקים מסוג טריאטומינה, הנמשכים לאור מלאכותי בבתים, ידועים כמפיצי ממחלת צ'גאס. מחלה זו גורמת לאי ספיקת איברים והורגת 10,000 אנשים בשנה. 

אל השניים האלו מצטרפים גם חלזונות מים מתוקים, אשר גם הם אחראים ל-10,000 מיתות מידי שנה, בשל טפילים שהם מעבירים לבני אדם. חלזונות נגועים יכולים להעביר לבני אדם את טפיל הסכיסטוסומיאזיס, הגורם לתסמינים דמויי שפעת, הקאת דם, ושיתוק רגליים. כל הטפילים הללו החלו להתפשט לאזורים נרחבים יותר בשל האצה בשינויי האקלים, וכן גידול באוכלוסיה העולמית שהוביל לתנאי מחייה לא סניטריים.
6. תולעים עגולות ותולעי סרט
תולעים הם לא רק יצורים דוחים, הם גם גורמים ל-2,500 מקרי מוות בשנה. תולעים אלו מקורם בדרך כלל במים מזוהמים או בשר נגוע, ויש במשפחה זו מספר רב של זנים. בקטגוריה זו אפשר למצוא גם את התנינים, אשר הורגים כ-1,000 בני אדם בשנה. למרבה האבסורד, היצורים הגדולים ביותר ברשימה זו הורגים הכי מעט בני אדם.
7. בעלי חיים גדולים וטורפים
למרות המוניטין שלו, התנין כאמור גורם יחסית למעט מיתות בשנה, אחריו במדד הקטלניות נמצא ההיפופוטם האחראי ל-500 מיתות, ופילים ואריות אחראים ל-100 מקרי מוות. למרות ייצוגם בתקשורת, כיצורים קטלניים וצמאי דם,  בסוף הרשימה הזו נמצאים כרישים וזאבים, אשר גורמים רק ל-10 מקרי מוות בשנה.

למרות גודלם, לא קטלניים כמו שנדמה. צילום מסך דרך טוויטר
למרות גודלם, לא קטלניים כמו שנדמה. צילום מסך דרך טוויטר


בעלי החיים האחראים למקרי המוות הרבים ביתור בקרב בני אדם מידי שנה:

worldatlas.com החיות המסוכנות בעולם צילום מסך דרך
worldatlas.com החיות המסוכנות בעולם צילום מסך דרך





לסיכום, נניח ואתם הולכים ברחוב ומצד אחד רץ אליכם תנין, ומן הצד השני בן אדם- אתם ודאי יודעים לזרועות של מי עדיף לכם לברוח. כמובן שלהביור הוא כלי שימושי בכל עת, גם במקרה זה.