רוב בני האדם פוחדים מנשיכות של בעלי חיים, ובצדק, שכן במקרה ה"טוב" מדובר בכאב אדיר, ובמקרה הגרוע הן עלולות לגרום לפגיעות בלתי הפיכות ואף למוות. נשיכה של בעל חיים אימתני עלולה לגרום לנזק לטווח קצר ואף לנזק תמידי. נשיכה היא אחד מכלי הנשק החזקים ביתור העומדים לרשותם של בעלי החיים, והיא הכוח שמפעיל בעל חיים על ידי סגירת הלסת העליונה על התחתונה. 

עוצמת הנשיכה נמדדת בניוטון אובקילוגרם-כוח, ולעתים קרובות נעשה שימוש גם במדידת עוצמת לחץ הנשיכה, וזה ניתן ביחידות PSI- יחידת מדידה בשם פאונד לאינץ מרובה. כלומר, הלחץ שמופעל כאשר יחידת כח אחת מופעלת על אזור אחד בגודל אינץ'. 

אתר worldatlas הכין לנו רשימה של בעלי החיים בעלי הנשיכות הקטלניות ביותר, כדי שנדע מאילו חיות לברוח ועל אילו חיות להשליך אנשים שמעצבנים אותנו.
קרוקודיל (תמסח) 

עם עצמת נשיכה של 3,700 PSI, הקרוקודיל הוא בין בעלי החיים עם הנשיכות החזקות ביותר בעולם. המלתעות הגדולות והחזקות שלו מהוות מלכודת קטלנית, ממנה כמעט ואין סיכוי לברוח. קרוקודילים החיים במים מלוחים אחראים למספר מקרי מוות בקרב בני אדם, ובאופן כללי הם יאכלו כל מה שזז (וגם מה שלא).
תנינים
למרות שהוא לא בין הגדולים שבבעלי החיים ברשימה, הנשיכה שלהם מספיקה כדי לחדור בעד עצמות בקלות רבה. הנשיכה שלהם נמדדת בעוצמה של 2,125 PSI, והיא השנייה בעולם בחוזקה. במילים אחרות, אם אתם פוגשים בתנין - בירחו.

via GIPHY

טיגריס
 
מדובר באחד הטורפים המסוכנים ביותר במשפחת החתוליים, והוא גם הגדול שבהם. נשיכה שלו איננה נעימה בלשון המעטה ויכולה להגיע לעוצמה של 1,050 psi, שזה פי שניים מנשיכה של אריה. עם נשיכה כזו, הם בהחלט לא זקוקים לסיוע בלכידה והריגת הטרף שלהם. אותה נשיכה קטלנית עוזרת להם לחסל את הקורבן על ידי כך שהם נושכים את צווארו כדי לעצור את זרימת הדם לראש שלו.
 
דובים
 
תקיפה מידי דב היא שכיחה יחסית, בייחוד במדינות מסוימות בעולם, והקורבנות העיקריים שלהם הם בעיקר מטיילים ומטפסי הרים, שמתקרבים יותר מידי לטריטוריה שלהם. הנשיכה שלהם, בעצמה של 975 PSI יכולה למחוץ כדור באולינג או גולגולת אנושית. הם נושכים לכדי ללכוד טרף או כדי להגן על הטריטוריה שלהם. אז אם אתם נתקלים בדובים, הציעו להם כדור באולינג ובירחו מהר.

via GIPHY

צבועים מנומרים
 
הם אומנם נראים רזים וחלשים, אך לצבוע מנומר יש נשיכה בין החזקות ביותר בממלכת היונקים. עם עצמת של t 1100 PSI, הוא מסוגל בין היתר למחוץ ולשבור עצמות של חיות שגדולות ממנו פי כמה, כמו ג'ירפות. לא לשווא יש לו לסת חזקה, הנחוצה כדי לחדור לבשרם ועצמותיהם של טרפו, והם מסוגלים לקרוע את הקורבן שלהם לגזרים בשניות.
 
גורילות
 
הקופים המגודלים הללו לא רק נראים קשוחים ומפחידים, יש לה גם עצמת נשיכה אדירה של 1,300 PSI. המלתעות של הגורילה מותאמות ומורגלות ללעיסה של צמחים קשים, פעולה שגם גרמה לכך שיפתח שרירי צוואר חזקים וכן נשיכה שתשתק כל יריב.
 
היפופוטם
 
כבר זמן מה שאנו עדים לזעם המתפרץ של ההיפופוטמים, ולהיותם יצורים חזקים ומסוכנים שלא עושים חשבון לאף אחד. אך מעבר לעוצמה הגופנית יש להם נשיכה קטלנית בעוצמה של  1825 PSI. הם אומנם צמחונים, אך הם לא יהססו לתקוף ולנשוך בעלי חיים ובני אדם לצורכי הגנה.
 
כריש לבן
 
למרות סרטי האימה שנעשו עליהם, נשיכת הכריש היא לא הקטלנית ביותר, אבל היא בהחלט מסוכנת וכואבת מאוד. צורתן וגודלן של השיניים שלו מכפילים את המסוכנות שלו, ומבטיחים שלא יאלץ להפעיל כוח נוסף על מנת לטפל באורח לא רצוי או טרף מזדמן. הוא בעל עצמת נשיכה של f 625 PSI, אוהב טיולים ארוכים בחוף הים וטריפת כל מה שנקלע בדרכו.

via GIPHY

אם אתם בכל זאת נקלעים לאזור עם אחד מבעלי החיים הללו, דאגו להצטייד בסטייק עסיסי, או שתמצאו את עצמכם בצלחת.

worldatlas בעלי החיים עם הנשיכות החזקות ביותר. צילום מסך דךר
worldatlas בעלי החיים עם הנשיכות החזקות ביותר. צילום מסך דךר