כיום יותר מבעבר, אנשים מחליפים קריירות כמו גרביים, אם בשל קצב החיים המודרני והמהיר, או המציאות המשתנה שמעלימה לפתע מקצועות מסורתיים ומציעה חדשים. אך יש גם מי שיכולים להרוויח הון במקצוע הנוכחי שלהם, ולמראית עין לא נראה שיש להם סיבה לעזוב קריירה כה משגשגת, והם עושים זאת בכל זאת.

כך עשתה קריסי מוראן אווטלו,41, אך בעוד היא הרוויחה מיליונים, אפשר להבין מדוע ביקשה לזנוח את תחום עבודתה המפוקפק. מוראן עבדה כשחקנית פורנו במשך שש שנים והייתה כוכבת מבוקשת ומשגשגת שהרוויחה כ-15,000 דולרים בחודש, סכום שהיינו מתים להרוויח בשנה.
אך יום אחד "נפל לה בורג" והיא החליטה לעזוב את הכל, לטענתה מסיבה מאוד הגיונית. מוראן טוענת שרגע ההארה הגיע כש"קיבלה סימן מאלוהים", שביקש ממנה לעזוב את עיסוקה.
הכוכבת, מג'קסון ויל, פלורידה, טוענת שנכנסה לתעשייה בעקבות הילדות הקשה שחוותה, במהלכה עברה התעללות מינית בידי שכן שלה. בזמן שזה אירע היא התגוררה עם אביה, לאחר שהוריה התגרשו, אך היחסים ביניהם היו רעועים והיא לא הרגישה שהיא יכולה לספר לו מה קרה.  עם לא די בכך, החינוך שעברה על ידו, יחד עם הטראומה שעברה, הותירו אותה מבולבלת. הוא, לטענתה, לימד אותה להישאר טהורה ולא לקיים יחסי מין לפני החתונה. "אני פשוט זוכרת שהרגשתי שאנשים מתסכלים עלי בצורה מינית, בייחוד גברים מבוגרים", סיפרה מוראן. לאחר מספר שנים, בגיל 13 עברה להתגורר עם אמה.
ימי הזוהר. קריסי מוראן אווטלו. צילום מסך
ימי הזוהר. קריסי מוראן אווטלו. צילום מסך


כאמור לקריסי הייתה ילדות קשה וגם שאר חייה לא היו כל כך נפלאים. בגיל 17 איבדה את בתוליה ונכנסה להריון, אך ננטשה בידי מי שגרם לכך, איתו תכננה להתחתן. היא החליטה שאין לה ברירה אלא לעבור הפלה, וסיפרה כי "הלב שלי נשבר בעוד החיים נשאבו ממנה. זה היה נורא. בבית הספר ידעו על ההפלה שלי ואיבדתי את כל החברים שלי. זה אחד הדברים הכי טראומטיים שקרו לי"

לא במפתיע, כל מה שעברה הוביל לשנים של התמודדות עם בעיות נפשיות, והיא ניסתה להיאחז במערכות יחסים כדי להתמודד. אך הגברים איתם יצאה היו מפוקפקים ומכורים לפורנו. "הרגשתי כל כך חסרת ערך עד שבחרתי בפורנו ואמרתי: 'יום אחד אני אהיה אחת מהנשים שהם  צופים בהן". לאחר שהעלתה תמונה שלה לאתר לחיפוש דוגמניות, קריסי הוצפה בבקשות להשתתף בסרטים מידי במאי פורנו. תחילה היא דחתה את הרעיון, אך החליטה להיכנס לתעשייה כשמלאו לה 23.
לאחר הפעם הראשונה שהשתתפה בסרט פורנו היא חשה מפוחדת, אך המשיכה בתחום במשך מספר שנים. היא  זכתה לכסף ותהילה, כשהרווח שלה הגיע, מעבר לסרטים, גם מהאתר הפרטי שלה, מצילומים לפלייבוי ומשיחות סקס. "הייתה כמות בלתי מוגבלת של כסף שיכולתי להרוויח", סיפרה. במהלך שנות קריירת הפורנו הקצרות שלה הספיקה להשתתף ביותר מ-50 סרטים ארוטיים, והגיעה לרווח של 1000 דולר לסצנה.

בשיא קריירת הפורנו שלה. קריסי מוראן אווטלו. צילום מסך
בשיא קריירת הפורנו שלה. קריסי מוראן אווטלו. צילום מסך

אך למרות ההצלחה הרבה וחיי הזוהר, מבפנים היא הרגישה לא מרוצה וב-2006 החליטה לעשות את המעבר הדרמטי. היא חשה שבורה בשל כל מה שעבר עליה במהלך חייה, וגם מערכות היחסים הכושלות שלה לא עזרו. "נפלתי ארצה ואמרתי 'אלוהים, אם אתה אמיתי, אני צריכה שתגיד לי. אני צריכה סימן כי כל מה שאני ויודעת על אהבה אינו נכון", סיפרה ל-DAILYMAIL. "אני צריכה להרגיש אותך בחיים שלי כי לא חשתי בך מאז הייתי בת 11". ביום המחרת היא פגשה גבר על סט צילומים כאשר הגיעה לבקר את בן זוגה באלבוקרקי, ניו מקסיקו. הגבר, כריס, סירב להסתכל על תמונה חשופת חזה של אישתו של אחד השחקנים, אותה העבירו כמה אנשים מאחד לשני.
קריסי מוראן כיום. צילום מסך דרך טוויטר
קריסי מוראן כיום. צילום מסך דרך טוויטר
לאחר שדיברה איתו מעט והתוודתה שהיא שחקנית פורנו, קריסי גילתה כי החבר שלה באותו זמן כבר הספיק לספר ולהראות תמונות עירום שלה לכולם. בעוד קריסי חשה בושה אדירה, כריס שאל אותה "את מכירה את ישו?". לאחר שהתפללה בלילה הקודם היא לא יכולה הייתה שלא לראות בכך סימן מאלוהים והשניים החלו להתפלל.

"התחלתי לבכות כשהוא שאל אותי אם אני רוצה לשנות את חיי", סיפרה. "עניתי כן". לאחר מכן היא לא השתתפה עוד בסרטי פורנו, וקרעה את הצ'קים שהמשיכו להגיע אליה מהתעשייה. היא אף ביקשה שיסגרו את האתר שלה -  אך נתקלה בסירוב כיוון שהוא הביא לרווח אדיר. המעבר החד היה קשה, וממצב שקיבלה הון בחודש הגיעה למצב בו אינה מרוויחה דבר. מאז עזבה את התעשייה, קריסי פנתה לטיפול פסיכולוגי וכן לחיי הדת כדי לעזור לה להשלים עם חייה וכל מה שעברה. היא התחתנה זמן לא רב לאחר השינוי עם לוטון אווטלו, ששימש ככומר לבני נוער.
קריסי מוראן אווטלו כיום. צילום מסך דרך פייסבוק
קריסי מוראן אווטלו כיום. צילום מסך דרך פייסבוק

כעת, כשהיא בעצמה אשת דת, מה שבעברית מכונה כומרה, כריסי מטיפה בתקווה שאחרים לא יעברו את מה שהיא עברה, ועובדת בשיתוף פעולה עם אחד האתרים הגדולים ביותר המתנגדים לפורנו. "מפתים נשים להיכנס, לפעמים בשביל כסף, חלק הן אמהות חד הוריות או תלמידות בית ספר, אבל הן לא חושבות על מה יקרה בהמשך הדרך", סיפרה. "אם חושבים על איך החיים שלך יהיו לאחר מכן, את לא תבחרי להיכנס לזה. זה מה שהופך אותי למתאימה לתפקיד בו אני נמצאת. אני ניצולה"