בעוד ארגון הטרור הרצחני דאעש ושליחיו רוצחים ללא הרף ומעוררים אימה ברחבי העולם, רבים מנסים להילחם בהם בדרכים שונות ומגוונות. כידוע, מדובר בקבוצה שאת עיקר כוחה היא צוברת באמצעות המדיות השונות, והם חובבים נלהבים של הרשתות החברתיות. לארגון יש אלפי חשבונות, חלקם רשמיים ואחרים של של שליחיהם, דרכם הם מגייסים ג'יהדיסטים נוספים, ומראים לעולם מהו כוחם. 



לשמחתנו הרבה, היכולות הטכנולוגיות של ארגון הטרור אינן גבוהות כך שקל לפגוע בהם. לאחרונה קבוצת האקרים גילתה עד כמה זה פשוט, לאחר שפרצו ללמעלה מ-250 חשבונות טוויטר של דאעש, והחליפו את התכנים שלהם בפורנו להטב"י. קבוצת ההאקרים, מנוהלת בידי האקר הידוע רק בשם WauchalaGhost, החלה לתקוף את חשבונות ארגון הטרור לפני כשנה וחצי, כאקט מחאה והתנגדות. לדבריהם, הרגע הספציפי שגרם להם לפעול היה הרצח במועדון הלהטב"י באורלנדו.



ההאקרים החליפו את התכנים בחשבונות טוויטר של דאעש בתכני פורנו להטב"ים.צילום: רויטרס
ההאקרים החליפו את התכנים בחשבונות טוויטר של דאעש בתכני פורנו להטב"ים.צילום: רויטרס


קבוצת ההאקרים הנפלאה לא נרתעה מאיומים מצד הארגון, והחליפה תמונות של תומכי דאעש בתמונות תמיכה בקהילה הלהט"בית. בנוסף לכך, הם צייצו בשמם תוך צירוף קישורים לאתרי פורנו להטב"י. "אני מקבל תמונות של ראשים ערופים ואיומי רצח כמו 'אנחנו עומדים להרוג אותך', וזה טוב, כי אם הם מתרכזים בי הם לא עושים משהו אחר", סיפר WauchalaGhost ל-CNN. "התחלנו להשתלט על החשבונות שלהם עם פורנו ותמונות של גאווה להטבי"ת בעקרון רק כדי להטריף אותם. חשבנו שתמונות העירום יפגעו בהם". הם צדקו, כאמור, וניתן להבין זאת מאיומים שספגה הקבוצה. לדברי ההאקר, "אם אנשי המדיה החברתית כמו פייסבווק, טוויטר ואינסטגרם יחליטו לעשות משהו זה יעזור. לפעמים צריך לקום ולעשות שינוי לטובה".

WauchalaGhost טוען כי לוקח להם דקה לפרוץ לחשבון טוויטר, ולדבריו לרוב תומכי דאעש יש יכולות טכניות של ילד בן עשר. הוא גם רוצה שנדע שני דברים חשובים: "דבר אחד שהייתי רוצה לומר הוא שאנחנו לא משתמשים בפורנו שהוא גרפי מדי, והמטרה שלנו אינה לפגוע באסלאם. הפעולות שלנו מכוונות כלפי ג'יהאדיסטים קיצוניים. רבים מאנשינו הם מוסלמים ואנו מכבדים את כל הדתות שלא גובות חיי חפים מפשע".