דוורים שפוחדים מכלבים וכלבים ששונאים דוורים זה בגדר קלאסיקה, שמונצחת בתרבות שלנו רבות, כשהזכור מכולם הוא כמובן ניומן מסיינפלד, שטען לא פעם שהוא מתעב כלבים ואף עזר לאייליין להיפטר מהכלב של השכנים. אך אל תתנו לסיפורים להטעות אתכם, אלו לא רק סיפורים, השנאה הדו-צדדית בין דוורים וכלבים היא אמיתית לחלוטין. כך גילתה משפחה אחת ממדבנטרי, נורת'המפטונשייר, בריטניה.


בין הכלבה של משפחת מרטין לדוור שלהם הייתה מתיחות זה זמן רב, ליתר דיוק ארבע שנים, זו התקופה בה הכלבה טייני נכנסה לחייהם. במשך כל השנים הדוור היה מגיע אל ביתם ו"מותקף" לדבריו בידי הנביחות של טייני, כלבת צ'יוואווה שדומה יותר לעכבר, אך הדוור המשיך לבוא. עם זאת, המתיחות הלכה וגברה, ולדוור נשבר מה"התקפות" של החיה המסוכנת והמפחידה, על כן שרה מרטין, אמא חד הורית לשלושה החליטה לשים גדר במרפסת הקדמית מול הדלת, כדי שטייני לא תרוץ להפחיד את הדוור בכל פעם שהוא בא.

אך יום אחד, סביב חג הפסחא, הילדים של שרה בטעות פתחו את הדלת כשהדוור הגיע, וטייני רצה אליו והחלה לנבוח. לדבריה של שרה, 30, הדוור הותיר את הילדים שלה בדמעות, לאחר שצעק עליהם ואפילו ניסה לבעוט בכלבה המסכנה, ואמר לה שהוא לא יביא להם יותר דואר. "טייני תמיד שנאה את הדוור. יש לי אותה ארבע שנים והדוור יודע שהיא נובחת עליו כשהוא מגיע", אמרה מרטין. "לפני כמה שבועות הכלבה יצאה מהכניסה הקדמית ונבחה על הדוור, והוא בתגובה ניסה לבעוט לה בפנים. הוא צעק על הילדים שלי 'תכניסו את הכלב שלכם' והילדים בכו"
שרה, הילדים שלה וטייני הכלב האימתני. צילום מסך
שרה, הילדים שלה וטייני הכלב האימתני. צילום מסך




לאחר האירוע, הדוור עדכן את שרה שהוא התקשר לממונה ושהדואר שלה מושהה נכון לעכשיו. היא ניסתה להתקשר לשירות הדואר, אל ללא הועיל. "חברה קנתה לי קופסת דואר מאמאזון והיא התקשרה למשרד ואמרה להם ואז חזרו לחלק לי דואר שבוע שעבר", אמרה שרה. "זה מגוחך, לא סתם קוראים לה טיני. אמרתי לדוור ממה אתה מפחד? היא כמו עכברוש מגודל. היא נפלאה עם הילדים שלי ומעולם אל תקפה אף אחד. היא נובחת על הדוור רק כדי
להזהיר אותו". 
 

טייני, הכלב הכי מפחיד בעולם. צילום מסך
טייני, הכלב הכי מפחיד בעולם. צילום מסך

החשש העיקרי של שרה כשלא קיבלה דואר היה שהיא פספסה דואר חשוב הנוגע לגירושים שלה. "ציפיתי לכרטיס מהבנק כשהדוור הפסיק להגיע אז הייתי צריכה להסתדר תקופה בלי כרטיס. אני עוברת הליך גירושים ובעלי אמר לי לצפות לכמה מסמכים  בדואר", סיפרה. "הדוור חזר לחלק שוב דואר רק אחרי שסיפרנו למשרד על תיבת הדואר החדשה. אבל הוא לא מחלק לי חבילות יותר. הוא נהג להשאיר אותן אצל השכנים אבל עכשיו הוא רק שם את ההתרעות על החבילות בתיבה"

 החברה בה עובד הדוור, Royal Mail, הודיעה כי חלוקת הדואר תשוב לשגרה עבור שרה והביעה התנצלות על אי הנוחות. "אנחנו יודעים שהרוב המכריע של הכלבים ידידותי רוב הזמן . יחד עם זאת, גם בעל החיים הרגוע ביותר יגן על עצמו אם ירגיש שיש איום על הטריטוריה שלו", אמר דובר של הדואר. "העדיפות הראשונה שלנו כמעסיקים היא להבטיח את שלומם ובטיחותם של העובדים שלנו שמעניקים שירות בעל ערך ללקוחות שלנו. תקיפות בידי כלבים הם נושא רציני, כששבעה דוורים ודווריות בממוצע מותקפים מידי יום בבריטניה, וזה לא בטוח עבור הדוורים שלנו לחלק דואר אנו נשהה את השירות"