אין ספק שדונלד טראמפ הוא הנשיא הכי שנוי במחלוקת בתולדות ארה"ב, ובהיסטוריה האנושית ככלל. אך לטענתו בכלל אובמה אשם במה שקורה לו , לארה"ב ולמדינות סביבו. על כן הוא עתיד לנסות לכפר על כך במהלך כהונתו, ובין היתר הוא עתיד לבקר בעוד כשבועיים בסעודיה, מדינה אשר יש לארה"ב יחסים מתוחים איתה, בעיקר בעקבות ממשל אובמה והסכם הגרעין עם איראן. 

נוכח הסיבות הללו, זה לא יפתיע שבסעודיה יאסרו על אנשים לתמוך בממשל, שלא לדבר על לקרוא לילדיהם על שמו, אבל מסתבר שהעניינים סבוכים יותר במדינה השמרנית מכפי שנראה לעין.

עמר אל אנזי, אב טרי, נתקל בבעיה ביורוקרטית בלתי ניתנת לגישור, לאחר שהעז לבקש לקרוא לבתו איוונקה, על שם בתו הבכורה של הנשיא. לאכזבתו, הוא נתקל בדחייה, שכן משרד הפנים במדינה השמרנית אינו מאשר מתן שמות לתינוקות שנלקחו מתרבויות, דתות או אישים זרים. "המחלקה למעמד האזרח הודיעה לי כי אין אפשרות לאשר את השם כיוון שהוא שם זר. ביקשתי מהם שיאשרו את השם, אבל הם אמרו שהחוק אינו מאשר זאת", סיפר האב ל-Saudi daily.
 

האב המאוכזב סיפר כי לא ראה שום דבר מוזר או לא בסדר בשם שרצה לתת לבת שלו, אבל הוא מצא לזה פתרון, בערך. "למרות שבתי לא תקרא איוונקה באופן רשמי, אני אמשיך לקרוא לה איוונקה בתוך המעגל המשפחתי כי אני לא רואה שום בעיה עם השם", אמר. "בחרתי בשם הזה כי אהבתי אותו. לבחירה שלי אין שום קשר לבת של דונלד טראמפ".

בערב הסעודית, שמות מוסדרים בידי המדינה, ועל פי החלטת משרד הפנים שהתקבלה ב-2014, שמות של תינוקות שמהווים סתירה תרבותית או דתית למדינה, או שהם בגדר שמות זרים או לא הולמים, אסורים בחוק. לכן מדובר במאבק בו לאנזי אין שום סיכוי לנצח בו.

האירוע הקטן לכאורה עורר סערה גדולה במדינה, ואנזי זכה לביקורת רבה. נשים רבות ביקרו אותו באתרי המדיה החברתית, ואמרו כי במתן שם כזה הוא מעביר את הערצתו לאיוונקה אל בתו, וזה בגדר עלבון לאשתו. על פי הדיווחים בכלי התקשורת בערב הסעודית, התינוקת, המכונה גם "איוונקה הסעודית", נמצאת כעת אצל סבתה בעיר הצפונית עראר, והיא תקרא לומה, שפירושו בערבית "אישה יפת שפתיים".
כל הסיפור הקטנטן יצא מפרופורציות, והסעיר את כלי התקשורת בארה"ב, שם התקבלו דיווחים סותרים לפיהם האב רצה לקרוא לבתו איוונקה, בשל הערצתו לנשיא החדש ולבתו, בעוד מקורות אחרים טענו כי עשה זאת לאחר שחבריו קראו עליו טיגר. היו אף שכתבו שאנזי רצה תשומת לב, אך הוא מיהר להתנער מכל הטיעונים הללו.
 
מנגד, בעוד בארה"ב מדברים על השם שלא יינתן בכלי התקשורת, בסעודיה עושה כותרות העובדה שהשם עשה כותרות בארה"ב. האב סיפר לאתר Al-Arabiya כי הסיפור הסלים מהר מאוד, וצרו איתו קשר מכלי תקשורת גדולים בארה"ב, ביניהם הוושינגטון פוסט. כנשאל מה דעתה של אשתו בנושא, הוא סיפר כי קיבל אישור ממנה לקרוא לתינוקת איוונקה, וכי אין לה בעיה עם הערצתו לבתו היפה של הנשיא. לא רק זאת, הוא הוסיף כי אשתו אף אמרה לו שאם ימצא אישה יפה כמו איוונקה, היא תבקש את ידה עבורו.