אישה שמתה כשניסתה לחצות כביש, זוהתה כמעט שלושה עשורים לאחר מכן בזכות טביעת אצבע. על פי משטרת מחוז אורנג', קליפורניה, שהייתה ממונה על החקירה, האישה זוהתה כאנדריאה קויפר, שבמותה הייתה בת 26, ונהרגה במהלך התנגשות בין שתי מכוניות ב-1 באפריל 1990, עת ניסתה לחצות כביש בעיירת החוף האנטינגטון ביץ' במחוז אורנג' בדרום קליפורניה. זהותה לא הייתה ידועה במשך 27 שנים, והיא כונתה רק בכינוי ג'יין-דו ( כינוי שנותנים לכל אישה שזהותה לא ידועה, בעוד לגברים הכינוי הניתן הוא ג'ון דו).

השוטרים לא הפסיקו לחפש אחר זהותה האמיתית, גם לשלושה עשורים לאחר מותה. טוויטר
השוטרים לא הפסיקו לחפש אחר זהותה האמיתית, גם לשלושה עשורים לאחר מותה. טוויטר
"מעולם לא שכחנו אותה והיינו מוציאים את התיק שלה באופן קבוע כדי לראות אם אנחנו יכולים לחשוב על משהו חדש לנסות כדי לזהות אותה", סיפרה קלי קייס, ראש מחלקת חקירות מקרי המוות במשטרת מחוז אורנג'. ואכן, החיפושים אחריה לא נפסקו מאז, וכללו העברת מידע מהמשטרה ל"מרכז לילדים נעדרים ומנוצלים", שם ניסו להרכיב פרופיל לגבי זהותה. בנוסף לכך ,הוקם עמוד פייסבוק כדי להביא את המקרה לידיעת הציבור, המקרה שלה גם הוצג בתכנית הטלוויזיה הפופולרית Unsolved Mysteries (בשידור חוקר האמריקאית), ובשלב מסוים גם אף פנו למדיום שניסתה לאתר אותה בעולם הרוחות.

בשעת מותה, קויפר לבשה שמלה שחורה, סוודר שחור, ונעלי עקב ורודות. הייתה לה גם טבעת עשויה משיער אדם על אחת מאצבעותיה ולק שחור. "החוקרים במחלקה למקרי מוות מעולם לא הפסיקו לנסות לגלות מי היא הייתה, כפי שהם עושים במעל ל-90 מקרים של קורבנות לא מזוהים" , הוסיפה קייס.


הבגדים שלבשה קויפר בזמן מותה. טוויטר
הבגדים שלבשה קויפר בזמן מותה. טוויטר

 
פריצת דרך במקרה הגיעה מוקדם יותר השנה, כאשר "המרכז הלאומי לנעדרים ואנשים בלתי מזוהים" חברו יחד ל-FBI, ויחד הם הצליחו למצוא התאמה בין טביעת אצבע של נעדרת לבין ג'יין דו. על פי המחלקה למקרי מוות במשטרת מחוז אורנג', ההתאמה התגלתה בעקבות פרויקט מיוחד בו נבחנו טביעות אצבע של נעדרים מול טביעות אצבע ישנות במאגר הנתונים של המרכז הלאומי לנעדרים.

בשעת התאונה קויפר לבשה שמלה שחורה, סוודר ורוד ונעלה נעלי עקב וורודות. טוויטר
בשעת התאונה קויפר לבשה שמלה שחורה, סוודר ורוד ונעלה נעלי עקב וורודות. טוויטר

לאחר שאימתו את זהותה של קויפר, חוקרי משטרה יצרו קשר עם משפחתה בפיירפקס, וירג'יניה, וסיפרו להם על הממצאים. "אנו אסירי תודה על המידע בנוגע למה שאירע לבתנו לאחר כל השנים הללו", סיפר ריצ'ארד קויפר, אביה של אנדריאה, בהצהרה רשמית. "אהבנו וכיבדנו את אנדריאה. היא הייתה יפיפייה. אבל הייתה לה מניה דפרסיה, לכן עברנו הרפתקה די גדולה".

הכביש במחוז אורנג', קליפורניה, בו מצאה אנדריאה קויפר את מותה. גוגל מפס
הכביש במחוז אורנג', קליפורניה, בו מצאה אנדריאה קויפר את מותה. גוגל מפס
האירוע התרחש בלילה והוגדר כתאונה, איש מהנהגים המעורבים לא הורשע במותה. עוד נאמר בהצהרה הרשמית של הוריה, כי אנדריאה הייתה אחת משני אחים, אהבה החלקה על הקרח ואומנות. הם שמרו כמה מציוריה ותיארו אותה כ"חכמה, פקחית, נאה ובעלת כוח שכנוע". הפעם האחרונה שהוריה שמעו ממנה הייתה דרך ידיד שלה, מספר חודשים לפני התאונה, שאמר להם שהיא שלמה ובריאה. אך גם לאחר שלא יצרה קשר, הוריה מעולם לא דיווחו עליה כנעדרת. על פי אביה, ריצ'ארד, כל מה שהם רצו אי פעם היה לראות אותה נוהגת במורד כביש ביתם בוירג'יניה, ב"מכונית מלאה בילדים יפים ושתגיד 'הי, זו אני".