כולנו זוכרים את הבדיחה הנושנה והשחוקה: מה יותר גרוע מלמצוא חרק מת באוכל? התשובה לכך היא כמובן חצי חרק באוכל, אחרי שכבר אכלנו ממנו. בעוד מדובר בהלצה על משהו דוחה במיוחד שעלול לקרות לכל אחד מאיתנו, יש מי שחווה דבר דומה, לטענתם, על בשרם.



קייל רוזווארן, 25, ממלבורן, אוסטרליה, גילה ממקור ראשון שהבדיחה הזו מצחיקה רק כשהיא לא עלייך. לאחרונה העלה הצעיר האוסטרלי פוסט בפייסבוק, עם תמונות דוחות, ובו טוען כי מצא ג'וק מת בחטיף ה-m&ms שלו. לדבריו, הוא כבר אכל ארבעה חתיכות מחטיף השוקולד בטעם מנטה של החטיף המוכר והאהוב, אותו קנה בסופר מרקט, כאשר הבחין בייצור הדוחה מבצבץ ממנו.



הצעיר האוסטרלי לא שכח לרגע באיזה עידן אנו חיים, מיהר לצלם את התגלית המגעילה, והעלה אותה לפייסבוק שלו, כדי שכולנו נשמור מרחק מעתה ואילך משוקולד. "שלחתי הודעות לסניף האוסטרלי של החברה מספר פעמים, בהן ביקשתי שיתקשרו אלי בהקדם בנושא, אך הם לא עשו זאת", כתב קייל בפוסט. "בבקשה שתפו את זה כדי ליידע את המשפחה והחברים שלכם שיבדקו את חטיפי הM&Ms שלהם לפני שהם אוכלים אותם".

הדבר האחרון שאתם רוצים למצוא במשהו שכבר התחלתם לאכול. קייל רוזווארן/פייסבוק
הדבר האחרון שאתם רוצים למצוא במשהו שכבר התחלתם לאכול. קייל רוזווארן/פייסבוק



על פי ה-dailymail, דובר של Mars Chocolate Australia, היבואנית של מוצרי M&Ms ביבשת הקנגורו, סיפר כי בחברה מאמינים שהג'וק
האתלטי ורב התושייה עשה דרכו אל החטיף לאחר שהקונה הסיר את העטיפה. "מיד יצרנו אתו קשר על מנת לבקש לקבל את המוצר וגם עבדנו עם אנטומולוג (מומחה לחרקים) כדי לערוך בדיקה ראשונית על מנת לקבוע את סוג החרק ומוצאו", סיפר הדובר. "מהבדיקה עולה שהחרק לא נכנס לאריזה לפני שנשלחה ממפעל הייצור שלנו, משום שאינו קיים באזור בו המוצר מיוצר".

עוד הוסיף הדובר כי כל חטיף שוקולד עובר 31 בדיקות איכות ובטיחות, וכן בדיקות מיקרוביולוגיות לפני שהוא נארז ונשלח מן המפעל. על כן, סיכם, "זה מאוד סביר שהחרק נכנס לאריזת המוצר לאחר פתיחתו".

הפוסט שהעלה הצעיר לפייסבוק, כולל תמונות להמחשה. קייל רוזווארן/פייסבוק
הפוסט שהעלה הצעיר לפייסבוק, כולל תמונות להמחשה. קייל רוזווארן/פייסבוק

הצעיר האוסטרלי לא היה מסופק מהתשובה שקיבל, ואמר בתגובה ש"אם הוא נכנס לאחר שאכלתי את ארבע החתיכות הראשונות ורציתי לאכול עוד, אתם לא חושבים שהוא היה זוחל החוצה ברגע שהרמתי את השוקולד? למה שהחרק יהיה מת?" . לדבריו, לפני ההודעה הרשמית של הדובר, החברה הציעה לו שובר קניות  בסך 20-30 דולרים כפיצוי אך הוא סרב.

בינתיים הסיפור הפך ויראלי והציף את הרשת, וגולשים נגעלים מיהרו להביע את דעתם. למרות שברוב המקרים ציבור אינו חכם במיוחד, הפעם נראה שיש היגיון בחלק ממה שאמרו המגיבים. הדעה הרווחת כרגע ברשתות החברתיות היא, שקייל זייף את הממצאים כדיל זכות בפיצויי כספי וכן ב-15 דקות של תהילה. בעוד ישנם מקרים כנים של פשלות מחרידות בידי חברות לייצור מזון וחטיפים, לא חסרים דיווחים על אנשים שזייפו ממצאים כדי לקבל פיצויים ענקיים.