להתחיל זוגיות חדשה זה מרגש ומסעיר - האדם שנמצא מולנו הוא בגדר תעלומה והעתיד נראה פתוח בפנינו ומלא הרפתקאות. אך לצד ההנאה, קיים גם המון חשש מפני התחלה חדשה, והרצון למצוא חן בעיני בני הזוג החדשים שלנו, מכל הבחינות, בין היתר - בין הסדינים. אי לכך, רבים מהזוגות הטריים, בכל גיל, מוצאים עצמם מול הדילמה האלמותית- כמה זמן לחכות עד שמקיימים יחסי מין בפעם הראשונה.

לשמחתנו הרבה, מדענים מלאי זימה דואגים לחקור את הנושא מידי יום, ובעוד מדובר בעניין אינדיבידואלי,זה לעולם לא מזיק לדעת מה המומחים חושבים, וכן מה עושים זוגות אחרים. על פי סקר חדש של האתר הרפואי DrEd.com, בו השתתפו כ-1000 נשים וגברים בזוגיות, מארה"ב ומאירופה, הדעות בנושא הן חלוקות וטוב שכך. מהסקר עולה שקרוב ל-50% מהזוגות מחכים בין שבוע לחודש לפני שהם מקיימים יחסי מין עם בני הזוג החדשים.

בנוסף לכך, 21% מהזוגות אמרו שהם מחכים עד חודשיים לפני שהם קופצים למיטה, ו-10% אמרו כי הם מחכים עד כחצי שנה. רק 18% אחוזים מהנשים והגברים אמרו שהם מחכים פחות משבוע, שזה נתון יחסית מפתיע, לאור העידן המתקדם בו אנו נמצאים, בו למדנו לקבל הכל כאן ועכשיו.

רק מעטים בקרב הזוגות אמרו שהם מיד קופצים למיטה. אינגאימג
רק מעטים בקרב הזוגות אמרו שהם מיד קופצים למיטה. אינגאימג


סקס הוא אקט בו אנחנו פגיעים וחשופים יותר מכל, ולכן אין פלא שלא אחת אנשים לא ממהרים כדי להגיע לשלב הזה במערכת היחסים, ומעדיפים להכיר קודם לכן את הצד השני.  "זה מפני שאנשים מביאים איתם את כל הניסיונות המיניים והזוגיים שלהם מעבר אל אלו בהווה" פול הוקמאייר, מטפל זוגי.
 
בעוד מדובר בעניין אינדיבידואלי שמשתנה מאדם לאדם, החוקרים שברו את הראש בתהייה האם יש "זמן מושלם" לקיום יחסי מין במערכת יחסים חדשה, והתשובה, כמו בכל דבר בתחום הפסיכולוגיה, היא מורכבת. על פי איאן קרנר, מטפל מיני, יש טיעונים בעד ונגד לעשות סקס בשלב מוקדם ביחסים או לחכות מספר חודשים. סטוץ למשל, יכול להיות דבר רע או לעזור לנו למצוא מערכת יחסים רצינית. למעשה, על פי מחקר של אוניברסיטת וירג'יניה,  אחד מתוך שלוש נישואים החלו כסטוץ. לטענת המטפל הזוגי איאן קרנר, סטוץ הוא גם  דרך לדעת האם יש ביניכם התאמה מינית.
 
istockphoto .מחצית מהזוגות מעדיפים לחכות
istockphoto .מחצית מהזוגות מעדיפים לחכות

אך מצד שני - אם זה משתבש כשאתם עושים את זה בשלב מוקדם, זה יכול לחסל את מערכת היחסים. "אתם יכולים להיות תחת השפעת אלכוהול, לחוצים, מתוחים, נלהבים מידי, ובעוד אפשר לכפר על על רושם ראשוני רע, זה עלול להיות מביך ולקחת זמן להתגבר על זה", אמר הוקמאייר. לכן יש מי שבוחרים לחכות. שכן, אם מחכים ולוקחים את הזמן כדי להכיר אחד את השני, בהמשך זה יעצים את החוויה. בנוסף לכך, אם מחכים זה יוצר תחושה של ציפייה מתמשכת ומגביר את ההתלהבות וההתרגשות לקראת האקט המיוחל.

במילים אחרות, החוקרים עדיין שוברים ראשם, אך מחזיקים בדעה האחת שאתם צריכים ללכת עם הלב ועם מה שמתאים לכם, ולעולם לעולם לא להיכנע לתכתיבי הצד השני.