מתחילת הדרך, ציינו גורמים ישראלים כי ביקורו של נשיא ארצות הברית בישראל, דונלד טראמפ, לווה בבלאגן גדול ולא שיגרתי מהצד האמריקאי. אבל נדמה שמצעד קטעים לא נעימים אופפים את הביקור הנשיאותי, שאת חלקם, בוודאי ישמחו הנוכחים חלק מהנוכחים לשכוח. כמובן שבראש הרשימה מככב לו חבר הכנסת, אורן חזן, אבל להפתעתנו הרבה, הוא לא לבד. אם התרגלנו לשיתוף פעולה מלא ומרשים בין בני הזוג אובמה, נראה שהפעם שום דבר לא היה מתוכנן.


מלניה דוחה את ידו של דונלד טראמפ

אם חשבנו שח"כ מהליכוד גנב את ההצגה עם הסלפי "המביך" לצדו של טראמפ, מסתבר שאת האמריקאים מעניין יותר אירוע שקרה עם מלניה טראמפ. רגע אחרי שטראמפ ורעייתו ירדו מהמטוס לכיוון קבלת הפנים בשטיח האדום, נקלטה אשת הנשיא מסרבת להחזיק את ידו של טראמפ. אז מה קרה שם רגע לפני הנחיתה בישראל? את זה אף פעם לא נדע, אבל אין ספק שבני הזוג בוודאי דיברו ביניהם על העניין הלא כל כך שכיח.



חשבתם שנגמרו הפדיחות? ממש לא. אחרי העניין הזה, החליטה אשתו של הנשיא, מלניה, לצייץ בחשבון הטוויטר, אך עשתה טעות בה נכתב כי היא מודה לנחמה ריבקין, במקום נחמה ריבלין, אשת הנשיא, על הכבוד הגדול. הרשת שוב לא נותרה אדישה גם לזה, ודווקא הנשיא ריבלין השיב: "זהו כבוד גדול לארח את שניכם במעון הנשיאות בירושלים, אנו מצפים כבר לפגוש אתכם שוב".



אבל אין ספק ש"הנפילה" הגדולה ביותר היום היתה שייכת לצוות ההפקה של אראל סג"ל, ש"נפל בפח". כאמור, טראמפ המריא היום מסעודיה לישראל, ומייל שהגיע למערכת של גל"צ בישר על כך שהוא מתכוון להעניק לגלי צה"ל ריאיון לקראת הגעתו. באולפן החלו ההכנות לכך, ושיחת הטלפון התקיימה, כשהמתחזה עלה לשידור. יש לציין כי לאורך הדרך, המידע היה נראה אמין ומוצק, אך בסופו של דבר התברר כי מפיקי התוכנית נפלו בפח מרוב התרגשות מהאירוע שהיה עתיד לקרות.



אראל סג"ל קיבל על עצמו את מלאכת הריאיון, ושאל את טראמפ שאלות לגבי כל הדרך שבה הוא צפוי להתנהג, ועל מה הוא אמור לדבר במהלך שהותו כאן, ושאלות כלליות על המצב הישראלי-פלסטיני ועל היחסים של ארצות הברית עם ישראל. המתחזה, שזהותו טרם ידועה, טען כי מדובר בריאיון בלעדי וכי הוא נמצא בשידור חי מהמטוס של הנשיא, בדרכו לישראל. רק לאחר השידור, התבררה למערכת הטעות המביכה. אראל סג"ל לקח אחריות על העניין ופרסם התנצלות בטוויטר. מאוחר יותר הושעה עורך תוכניתו של סג"ל עד הודעה חדשה.



סגל עצמו הגיב לאחר מכן: "יצאתי פיתה. שילוב של להיטות יתר עם מתיחה מושקעת היטב (מספרים של הבית הלבן, מיילים וכו'). האחראים: תומכי משה פייגלין. מחר אגב נראיין את פוטין".


העורך הושעה, מחר יראיין את פוטין. אראל סג"ל




שרשרת הבעיות לא הסתיימה, וחלק גם הביעו פליאה על הדרך שבה בחר השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לעדכן את נשיא ארצות הברית באפשרות כי תאונת הדרכים שהיתה היום נחקרת גם כפיגוע. מה שארדן לא שם לב הוא שהמשטרה הוציאה הודעה רשמית על כך שמדובר בתאונה זמן רב לפני נחיתתו של טראמפ. "ייתכן שהייתה היום מתקפת טרור בישראל", אמר ארדן, "אנחנו עדיין בודקים. מאוד קשה לקבוע". מיד לאחר פרסום דבריו בתקשורת הוא האשים: "בניגוד לשקר של הפרשן שתמיד 'מדייק' בפרשנויותיו, לא אמרתי לנשיא שהדריסה בת״א היתה טרור