שמירת סודות היא חלק בלתי נפרד מהיותנו בני אדם, והרי כל אחד זקק לדברים שהם רק שלו, עולם פנימי אשר לאיש אין כניסה אליו מלבדו. אבל כמו בכל דבר טוב בחיים שלנו, גם שמירת סודות צריכה להיות במידה. שמירת סודות עלולה לפגוע בבריאות, בגלל שהייסורים הפנימיים גורמים לנו לסטרס, בעיות שינה, קמטים וחולי. 95% מהאנשים שומרים בממוצע כ-13 סודות בבת אחת, כשחמישה מהם כל כך פרטיים עד שהם לעולם לא מדברים עליהם. על פי מחקר מפתיע, לשמור סודות מזיק לנו, אבל לא מהסיבה שנהוג לחשוב. במחקר, שנערך בבית הספר לעסקים בקולומביה, בראשו של מייקל סלפיאן, תדירות המחשבה על סודות, ולא החבאתם, היא הסיבה המרכזית לרמות גבוהות של סטרס. 



במחקר קודם, סלפיאן מצא כי ה"משקל" של הסודות, או חומרתם, תורם לבריאות נפשית נמוכה. אך במחקר החדש שהוא מוביל, שפורסם ב-journal of personality and social psychology, נמצא כי כמות הזמן שאנו משקיעים במחשבה על הסודות שלנו היא זו שגורמת לבעיות בריאותיות לאורך זמן. המחשבות על אותם סודות אותם אנו כל כך דואגים שלא יחשפו, עלולות לגרום להורמוני הסטרס לעלות במידה ניכרת, למשל הורמון הקורטיזון. רמות גבוהות של קורטיזון עלולות לגרום לבעיות עיכול, לחץ דם גבוה, בעיות בחילוף החומרים, האצה בהזדקנות העור ומערכת חיסונית חלשה. הסודות הנפוצים ביותר הם פנטזיות מיניות על מי שאינו הפרטנר שלנו, דימוי עצמי נמוך, העדפה מינית, מצב כלכלי רעוע, ביצועי עבודה לא טובים, התמכרות והפלות.



"החדשות הרעות הן, שגם כשאתם לא צריכים לשמור על הסודות שלכם, אתם עדיין עלולים לחשוב עליהם לעיתים קרובות, מה שמוביל להרעה ברווחה שלכם", סיפר סלפיאן ל- the Atlantic. "אבל החדשות הטובות הן, שאם הדבר שהכי מזיק לכם היא המחשבה על הסודות, אם יהיה אפשר לגרום לכם לחשוב עליהם פחות, נוכל למתן את ההשפעה השלילית הזאת"



שמירת סודות גורמת לסטרס, בעיות שינה, קמטים וחולי. אינגאימג
שמירת סודות גורמת לסטרס, בעיות שינה, קמטים וחולי. אינגאימג

 
מעבר לנזק הנפשי והבריאותי שהמחשבה על סודות גורמת לנו, היא אף משנה את הדרך שבא אנו מתקשרים עם אחרים, כמובן בעיקר עם מי שאנו שומרים מפניהם סוד. על פי מחקר מ-2016 של אוניברסיטת מרילנד בקולג 'פארק, אנשים בעלי סודות אפלים נוטים לשנות את ההתבטאות המילולית שלהם ואת ההתנהגות שלהם מול חברים שמפניהם הם מסתירים את האמת. 

על פי תוצאות המחקר, אותם שומרי סודות, נוטים להיות יותר פעילים חברתית, כביכול, ועומדים על המשמר יתר על המידה. החוקרים מצאו שבמהלך תקופת שמירת הסוד, אלו שיש להם מה להסתיר שלחו 1.14 אימיילים בחודש לאנשים מהם הם ניסו לשמור את הסוד, בהשוואה ל0.67 אימיילים בחודש לפני שהיה להם מה להסתיר. בנוסף, האימיילים שלהם גם היו מעט יותר ארוכים בתקופה בה שמרו סוד. בתקופה זו הם גם נטו להגיב המהירות רבה יותר לאלו מהם הסתירו דבר מה, כשבעת שמירת הסוד זמן המענה הממוצע היה 4.96, לעומת 13.1 שעות לפני שמירת הסוד. 

via GIPH