נכון להיום, רוב האנשים עובדים במשרד, עבודה שיש לה יתרונות רבים אבל גם חסרונות, כשהבולט שבהם הוא הישיבה הממושכת לאורך שעות היום. בישראל עובדים כ-40.5 שעות בשבוע, 9 שעות ביום, לא כולל שעות נוספות. כך יוצא שאנו מכלים את רוב זמנינו בישיבה, מול מסך מחשב, ללא פעילות גופנית וכמעט ללא הפסקות,  דבר שגורם לנו נזק פיזי רב. אבל לא רק בישראל, גם בארה"ב ואירופה עובדים שעות רבות, גם אם פחות מאיתנו, מה שעדיין יוצר בעיות בריאותיות לא מבוטלות. בבריטניה למשל עובדים אומנם "רק" 34.5 שעות שבועיות, אך זה לא מונע מרבים מהעובדים להתלונן על תחלואות רבות הקשורות לכך.

על פי סקר חדש שנערך בבריטניה, כמעט שלושה רבעים מהעובדים סובלים מכאבים בשל עבודתם. מתוך 2,000 עובדי משרד שתושאלו, כמעט מחצית (43%) אמרו כי הם סובלים מכאבי עיניים כתוצאה ממאמץ יתר ו-31% אמרו כי הם חווים כאבי ראש חריפים. קרוב לרבע מהנשאלים אמרו שהסימפטומים שלהם כל כך קשים, עד שנאלצו לפגוש רופא עיניים במהלך השנה האחרונה. מהסקר, שנערך בידי Printerland.co.uk, עולה גם ש-39% מהעובדים סובלים מכאבי גב, ו-31% אמרו שהם סובלים מצוואר תפוס על בסיס קבוע. הסקר נערך בבריטניה, 


עוד עולה מהסקר שישיבה ממושכת בעבודה גורמת לעובדים לנזק רב, כש-17% מהנשאלים טענו כי הם סובלים מפגיעות מאמץ חוזרות ונשנות. מהסקר נראה גם שיתכן שחלק מהתלונות קשורות לסידור הריהוט בעבודה, כש-70% ענו כי כי השולחנות שלהם לא מותאמים לעבודה ממושכת. למעשה, כמעט שליש (29%) אמרו כי המסך שלהם אינו נמצא בגובה העיניים שלהם, ו-38% ענו כי המקלדת שלהם אינה מורמת כך שתהיה בגובה של הזרוע שלהם, כדי למנוע פציעת מאמץ חוזרת.
 
הישיבה הממושכת גורמת לכאבים רבים ביניהם כאבי ראש, כאבי צוואר וכאבי גב. אינגאימג
הישיבה הממושכת גורמת לכאבים רבים ביניהם כאבי ראש, כאבי צוואר וכאבי גב. אינגאימג

 

נתונים נוספים שעולים מהסקר הם, שרק 36% מהעובדים יוצאים במהלך היום כדי לעשות כושר. אבל פציעות הקשורות לשרירים הם לא הבעיה הבריאותית היחידה במקום עבודה בו נאלצים לשבת במשך שעות רבות. 10% מהנשאלים אמרו שיש אצלם "מגפות" כהצטננות ושפעת כל שלושה שבועות לפחות. למרות הסיכון להדבקת החברים למשרד, רק 22% אמרו שהם לוקחים יום מחלה אם יש להם מחלה מדבקת. בנוסף לכך, גם כמות העוגות והממתקים במשרד תורמות לבריאות ירודה, ו-45% מהנסקרים אמרו שעלו במשקל מאז החלו לעבוד במשרד הנוכחי.

via GIPHY